Annulering reis

Don Pablo
Topic Starter
Berichten: 1

Annulering reis

#1 , 27 okt 2007 15:26

Ik wil een reis boeken die geafficheerd staat op de website van een reisorganisatie. Ik boek telefonisch omdat de website voorafbetaling met kredietkaart vraagt en de website niet is beveiligd. Ik geef dus telefonisch mijn kredietkaartgegevens door en deze wordt prompt gedebiteerd. Ik ontvang een schriftelijke bevestiging van de reis met extra luchthaventaksen die niet tevoren gemeld waren. Ik hou niet van verrassingen achteraf, annuleer de reis schriftelijk binnen de 5 dagen en vraag mijn geld terug. De reisorganisatie gaat niet concreet in op mijn vraag, wijst op algemene voorwaarden die niet op de website noch op keerzijde van de bevestiging staan afgedrukt en vermeldt in de correspondentie ineens de aanduiding “zwarte lijst”. Ondanks herhaalde aanmaning weigert men uitleg over deze aanduiding en meldt slechts het dossier volgens de geldende wetten te zullen afwikkelen. Bank Card Company maakt de debitering vooralsnog niet ongedaan en zegt te wachten op antwoord van de reisorganisatie. Hoe ga ik hier mee om? De wet zegt toch dat een aankoop op afstand binnen de 7 dagen zonder kosten kan worden geannuleerd, of geldt er voor reizen een speciale wetgeving?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding