Annulatie wellness
Geplaatst: 26 sep 2015 12:38
Hallo,
Om de twee à drie maanden gaan mijn vriend en ik naar een wellnesszaak voor een relaxatiemassage. Bij het verlaten van de zaak, maken we steeds een afspraak voor de volgende keer. Nu waren wij onze afspraak vergeten opschrijven op de kalender en waren we de afspraak dus vergeten. De dag voor de afspraak kreeg ik een sms'je van de zaak om ons aan de afspraak te herinneren. Aangezien we ondertussen andere plannen hadden, die we niet zomaar konden verleggen, stuurde ik meteen een berichtje terug dat we niet konden aanwezig zijn op de afspraak en voor de afspraak uit te stellen naar een andere datum. Ik kreeg een mail terug dat er geen annulaties konden gebeuren en dat ik dus het volledige bedrag zou moeten betalen.
Kan dit zomaar?
Ik had trouwens de maand voordien een mailtje gestuurd om te vragen wanneer onze afspraak gepland stond. Ik had geen antwoord gekregen en dacht dat ze met verlof waren aangezien het tijdens de zomer was. Later bleek dat ik mij in het e-mailadres vergist had en de mail dus niet bij hen was toegekomen. Ik heb die mail doorgestuurd naar hen om hen aan te tonen dat ik niet van slechte wil was, maar ze blijven bij hun standpunt dat ik alles moet betalen.
Ben ik inderdaad verplicht het volledige bedrag te betalen, ook al wisten ze 35 uren op voorhand dat we niet konden aanwezig zijn. Een kleine onkostenvergoeding zou ik nog aanvaarden, maar het volledige bedrag, vind ik wat overdreven...
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Om de twee à drie maanden gaan mijn vriend en ik naar een wellnesszaak voor een relaxatiemassage. Bij het verlaten van de zaak, maken we steeds een afspraak voor de volgende keer. Nu waren wij onze afspraak vergeten opschrijven op de kalender en waren we de afspraak dus vergeten. De dag voor de afspraak kreeg ik een sms'je van de zaak om ons aan de afspraak te herinneren. Aangezien we ondertussen andere plannen hadden, die we niet zomaar konden verleggen, stuurde ik meteen een berichtje terug dat we niet konden aanwezig zijn op de afspraak en voor de afspraak uit te stellen naar een andere datum. Ik kreeg een mail terug dat er geen annulaties konden gebeuren en dat ik dus het volledige bedrag zou moeten betalen.
Kan dit zomaar?
Ik had trouwens de maand voordien een mailtje gestuurd om te vragen wanneer onze afspraak gepland stond. Ik had geen antwoord gekregen en dacht dat ze met verlof waren aangezien het tijdens de zomer was. Later bleek dat ik mij in het e-mailadres vergist had en de mail dus niet bij hen was toegekomen. Ik heb die mail doorgestuurd naar hen om hen aan te tonen dat ik niet van slechte wil was, maar ze blijven bij hun standpunt dat ik alles moet betalen.
Ben ik inderdaad verplicht het volledige bedrag te betalen, ook al wisten ze 35 uren op voorhand dat we niet konden aanwezig zijn. Een kleine onkostenvergoeding zou ik nog aanvaarden, maar het volledige bedrag, vind ik wat overdreven...
Alvast bedankt voor uw antwoord.