Levertermijn niet gehaald - Levering kosteloos annuleren ?

Gyzim
Topic Starter

Levertermijn niet gehaald - Levering kosteloos annuleren ?

#1 , 13 aug 2015 13:37

Goedemiddag
Ik heb 3 weken geleden online mazout besteld via een gekende mazout-website.
Annuleren is niet mogelijk omwille van herroepingsrecht, daar kan ik me in vinden. Doe je dat toch, dan rekenen ze alsnog een bepaalde kost aan.
Maar op de website wordt een levering tussen 5-7 wd beloofd, via mail stond 5-10 werkdagen.

Begin vd week werd me bevestigd dat men eergisteren kwam leveren, echter, de hele dag op gewacht en niemand gezien! Tot nu toe ook nog steeds niets meer van gehoord...

Gezien de beloofde levertermijn van max. 10 wd verstreken is, kan ik nu de bestelling annuleren zonder bijkomende kosten, omdat men de levertijd niet na heeft nageleefd ? Dit zou me wel goed uitkomen, gezien de mazoutprijs inmiddels weer heel wat lager staat...

Bedankt voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 aug 2015 13:57

Op hun website zou normaal gezien, hun aankoop voorwaarden moeten staan, kijk even wat daar opstaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gyzim
Topic Starter

#3 , 13 aug 2015 14:26

Dank je.
Wel, daar is eigenlijk niets van terug te vinden, men begint met de standaard clausule over het herroepingsrecht (Art. 46 ....)
Dit vult men aan met deze tekst:

"Annulering van de bestelling door de koper geeft aan XXX het recht op
een schadevergoeding van XX euro inclusief BTW. Deze forfaitaire vergoeding houdt een
schadeloosstelling in voor gemaakte kosten en winstderving, zonder dat XXX het
bewijs dient te leveren van de omvang of het bestaan van de schade, niettegenstaande de mogelijkheid
van XXX om zijn reële schade te bewijzen met alle middelen van recht en deze ook te
vorderen."

Verderop in de voorwaarden gaat het over merken en auteursrecht van hun website/logo en privacy behandeling van gegevens.... Er staat nergens iets over hun levertijden.

Het enige dus ivm annuleren is bovenstaande, maar het lijkt me absurd dat als ik na een te lange tijd nog niet geholpen ben en elders ga bestellen uit noodzaak niet kan afzien van dit order en toch die annulatie kost moet betalen. Makkelijk verdiend lijkt me dat...

Reclame

sloeberken

#4 , 13 aug 2015 15:29

Je stelt hun best zo snel mogelijk in gebreke met een AS, en geef hun nog een korte tijd voor de levering. Indien ze hun niet houden aan de afspraak, u dit beschouwd als eenzijdige verbreking.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”