Pagina 1 van 1

Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 11:29
door Booke
Als er geen leveringstermijn op een contract vermeld is kan een bedrijf dan de klant blijven voorliegen over de datum dat je het gevraagde zal ontvangen?

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 11:30
door JPV
Niet tot in het oneindige. Wat is de bestelling, wat is de huidige termijn die al verstreken is?

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 11:38
door Booke
Ik heb zelf een zaak en 1 betaalterminal van deze firma. Ik open een 2de zaak en vraag ruim op voorhand de leveringstermijn van een 2de toestel. Bij ondertekening ging dat dezelfde week bij de post zitten. Ondertussen 5 weken later en 3 beloftes verder krijg ik geen antwoord meer. Dit kan natuurlijk nog wel even duren op deze manier.

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 11:48
door JPV
Als handelaar is het héél belangrijk om levertermijnen op voorhand af te spreken. Anderen zullen de concrete gevolgen kunnen geven.

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 11:56
door Booke
Daar het vorige keer zeer snel ging en de contactpersoon via mail bevestigde dat het diezelfde week zou toekomen dacht ik dat ik het wel kon vertrouwen. Tot nu toe wat betreft leveringstermijnen nog geen problemen gehad maar vanaf nu teken ik geen contract meer zonder leveringstermijn ;) De vraag blijft nu natuurlijk : wat is de volgende stap want men kan mij zo nog zeer lang aan het lijntje houden?

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 12:20
door sloeberken
Hun in gebreke stellen met een AS.

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 12:29
door Booke
Ja ok, dat is idd. de enige manier maar wat eis is? Kan ik schadevergoeding vragen als het niet binnen bepaalde termijn bij me is. Ik heb nu natuurlijk een contract ondertekend zonder leveringstermijn. Wel 3 beloftes via mail ? Contract verbreken zal met boete worden vrees ik ...

Re: Geen leveringstermijn

Geplaatst: 06 aug 2015 13:47
door sloeberken
Het is de leveransier die het contract verbreekt, Stel hem in gebreke en eis de levering binnen de 10 dagen. Als hij dan niet levert is het aan hun om eventueel schadevergoeding te betalen. Wat staat er in hun verkoopsvoorwaarden.