Vrijdag 31/07 ga ik bij een automaterialenzaak langs om een nogal ongewone sleutel te kopen, deze was niet in stock dus moest besteld worden.
Ze bellen verschillende leveranciers op om te vragen of die sleutel door hun geleverd kon worden, één merk kon dit leveren.
De bediende deelt mij mede dat ik 15% korting krijg en dat de prijs neerkomt op 497,91€ (btw incl.)
Maandag 03/08 belt men mij op met de mededeling dat de sleutel is aangekomen.
Vandaag 04/08 ga ik naar de winkel en neem eerst nog wat andere kleine dingen mee alvorens het totaal af te rekenen.
Er was al een factuur van de sleutel op voorhand gemaakt en de bediende maakt vervolgens een totaalfactuur op.
Nu had gezien dat het bedrag van de sleutel iets hoger was dan gezegd, het factuur lag voor mij omgekeerd maar ik kon zien dat het 500 en een beetje was.
Ik had geen zin om er moeilijk over te doen aangezien ik al korting gekregen had.
Wanneer ik terug in mijn wagen zit bekijk ik het op voorhand gemaakt factuur van de sleutel, 502,91€, ze hebben 5€ transportkosten van hun leverancier doorgerekend aan mij.
Op het factuur staat "transportkosten van onze leverancier".
Bij bestelling had ik niets buiten het gewone gevraagd, geen express of één of andere speciale manier van verzending.
Het gaat me nu niet bepaald om die 5€, maar is dit wel wettelijk om dit door te rekenen?