#1 , 07 jul 2015 17:45
Als een fabrikant 10 jaar garantie geeft op zijn product (ramen), moeten er dan na 8 jaar bij een defect verplaatsingsvergoeding betaald worden ?
Verkoopsovereenkomst is er helaas niet, vermits dit een sleutel op de deur woning was. Dat ik iets moet betalen, daar kan ik nog ergens mee leven. Maar als ik betaal, teken ik eigenlijk ook meteen een contract om bijkomende materialen te betalen indien ze toch niet onder de garantie vallen. Ook word er pas na betaling een afspraak gemaakt ... Dit vind ik persoonlijk er ook een beetje over, toont meteen dat ze blij zijn dat je bij hun ooit hebt besteld, maar dat ze je daarna toch helemaal niet vertrouwen bij een herstelling.
Dit is de mail van de firma:
Geachte klant,
U deed een aanvraag voor een dienst-na-verkoop .
Verwijzend naar de algemene voorwaarden van onze verkoopsovereenkomst, wordt er een forfaitaire verplaatsingsvergoeding aangerekend van 45 euro/incl. BTW. Gelieve deze som dan ook per kerende over te maken op ons rekeningnummer IBAN BE37 33505100 0828 met vermelding van
NADIENST 4742
Van zodra deze som voldaan is, wordt u gecontacteerd om een afspraak vast te leggen. Indien het om een dringende interventie gaat, kan u steeds het overschrijvingsbewijs meesturen zodat wij dadelijk de afspraak kunnen inplannen.
Indien de service, daarenboven, betrekking heeft op een onderdeel dat niet meer onder garantie valt, zullen de gepresteerde werkuren (aan € 45/u exclusief BTW) en de materialen bijkomend gefactureerd worden.
Gelieve hierbij ook nog een zo duidelijk mogelijke omschrijving te geven van de aard van het probleem, eventueel aangevuld met een foto.
Ik ondergetekende, , betaal per kerende de verplaatsingskost van 45 euro en ga akkoord met de eventuele service-interventiekosten voor onderdelen die niet meer onder garantie vallen.