Reis geboekt en betaald. Hotel gelsloten!
Geplaatst: 07 jul 2015 15:34
Hallo,
Wij hebben enkele maanden geleden een vlucht + hotel geboekt in het zuiden van spanje via Sunweb.be voor 2500 euro voor 1 week met 3 personen.
Gisteren kwamen we te weten via de locale kranten in spanje dat ons hotel verzegeld zou zijn en de keten overgenomen door een andere organisatie die enkele hotels terug zal uitbaten onder een andere naam.
Maar het onze blijft gesloten en verzegeld ten gevolge van schulden en problemen met de lokale vakbond enz..! Ook zou dit hotel de laatste maanden verwaarloosd zijn.
Ons vertrek is voorzien voor binnen 2 weken en we hebben reeds contact opgenomen met Sunweb en eerst wisten ze van niets en nadien zeiden ze dat er problemen geweest waren, maar het hotel sinds vandaag terug open is...
Ik vertrouw het niet en heb via mail laten weten dat ik het liefst wil overgeboekt worden naar een ander hotel of zelfs een nieuwe reis boeken. En als dit niet kan wil ik mijn geld terug.
Is Sunweb aansprakelijk als er zoiets misloopt? En zijn ze verplicht om een alternatief te zoeken of ons geld terug te geven?
Ik heb wel een annulatieverzekering.
Bedankt,
Tony
Wij hebben enkele maanden geleden een vlucht + hotel geboekt in het zuiden van spanje via Sunweb.be voor 2500 euro voor 1 week met 3 personen.
Gisteren kwamen we te weten via de locale kranten in spanje dat ons hotel verzegeld zou zijn en de keten overgenomen door een andere organisatie die enkele hotels terug zal uitbaten onder een andere naam.
Maar het onze blijft gesloten en verzegeld ten gevolge van schulden en problemen met de lokale vakbond enz..! Ook zou dit hotel de laatste maanden verwaarloosd zijn.
Ons vertrek is voorzien voor binnen 2 weken en we hebben reeds contact opgenomen met Sunweb en eerst wisten ze van niets en nadien zeiden ze dat er problemen geweest waren, maar het hotel sinds vandaag terug open is...
Ik vertrouw het niet en heb via mail laten weten dat ik het liefst wil overgeboekt worden naar een ander hotel of zelfs een nieuwe reis boeken. En als dit niet kan wil ik mijn geld terug.
Is Sunweb aansprakelijk als er zoiets misloopt? En zijn ze verplicht om een alternatief te zoeken of ons geld terug te geven?
Ik heb wel een annulatieverzekering.
Bedankt,
Tony