Blijvend uitstel tot levering

excalibur
Topic Starter

Blijvend uitstel tot levering

#1 , 30 jun 2015 22:08

Beste mensen,

Ik zit verveeld met een aankoop van een meubelstuk en ik weet niet goed hoe ik er moet op reageren, en / of er juridische stappen mogelijk zijn, alsook wat die opties zijn.

Ikzelf ben een jonge gast die een tweetal jaar terug als starter een huis heeft gekocht, heel basic. Ik heb bij de aankoop van mijn woning ook onmiddellijk inboedel gekocht. Zo ook kocht ik bij een meubelbedrijf - naam onbelangrijk - een lederen hoeksalon twv +- 1200 euro. Na een jaar stelde ik vast dat er aan de bovenlaag van het leder lichte schade opdook zonder dat ik kon verklaren waaraan dit zou liggen. Ik heb in december 2014 contact opgenomen met dit bedrijf en de foto's door gemaild op hun vraag. Ik kreeg als antwoord dat dit een fabrieksfout is, en dat ik een bestelbon zou ontvangen dewelke mij een volledig nieuwe hoeksalon oplevert + inclusief gratis ophaling & levering van de nieuwe. Dit naar aanleiding van de garantie dewelke nog lopende is. Ik kreeg te horen dat het meubelstuk nog moest geleverd worden, en dat dit wel een paar weken kon duren.

Ik was aanvankelijk zeer tevreden van hun service naar mij toe en ik besloot om te wachten. In maart vond ik die paar weken toch al heel lang duren en besloot ik om telefonisch contact op te nemen met het bedrijf. Ik kreeg de melding dat ze het nogmaals bij hun leverancier gingen navragen, maar dat het nog altijd niet was geleverd. Het zou maar een tweetal weken meer duren. Ik ben in al die tijd blijven wachten en heb zelf geen contact meer gezocht tot midden april. Ik heb dan tot drie keer toe in een week gebeld naar de firma. De ene keer kreeg ik te horen dat de juiste persoon niet aanwezig was, en hij mij zou terugbellen die dag zelf nog. Dit werd ook allemaal niet gedaan. Telkenmale belde ik zelf altijd opnieuw alsook stuurde ik mails. Ik had de indruk dat ik werd afgescheept en ik vermoedde dat mijn hoeksalon de eerste weken nog niet zou geleverd worden.

Ondertussen is de bovenlaag van mijn huidige salon zwaar beschadigd geraakt en is het totaal geen zicht hoe dit er nu bij staat. Het is beschamend om mensen te ontvangen in dit zicht. Twee weken terug stuurde ik een mail met een direct taalgebruik, dat ik eindelijk zou willen geholpen worden, en liefst zo snel mogelijk, gezien de tijdspanne van de aanvraag.
Ik ontving geen enkele reactie hiervan en vorige week stuurde ik opnieuw een mail, waarmee ik ook me "dreigde" om de nodige diensten in kennis te stellen indien men mij niet zou verder helpen. Daags nadien werd ik onmiddellijk opgebeld met de melding dat ze op heden zouden leveren tussen 13u00 en 17u00 uiterlijk.

Ik zit thuis met een hectische situatie.. Vader is aan een zware rugblessure geopereerd en is net thuisgekomen. Ik dien mede voor hem te zorgen en hij woont momenteel op +- 5km van alwaar ik woon. Ik heb voor vandaag speciaal verlof moeten aanvragen omdat er geen andere optie mogelijk was om iemand in mijn plaats te laten wachten bij mij thuis op de ophaling en levering van de goederen. Ik ben thuisgebleven van 12u00 tot en met 19u30. Om 19u30 heb ik mijn woning verlaten teneinde zorgen toe te dienen aan mijn vader, ook wetende dat zij beschikken over mijn gegevens, gezien ze mij vorige week hebben opgebeld.

Ik kom zopas thuis en verneem van de buren dat er inderdaad een vrachtwagen is langsgekomen omstreeks 20u00. Deze persoon heeft de moeite niet gedaan om mij op te bellen, laat staan gegevens achter te laten omtrent een eventuele volgende afspraak. Ik voel mij dus voor de zoveelste keer in het ootje genomen alsook heb ik nu ook te maken met financieel verlies. Tevens vind ik het meer een principekwestie geworden dat ik telkenmale op een "boertige" manier word afgescheept en ik niet verder word geholpen.

Ik ben misschien volgens sommigen te braaf omdat ik nog niet vroeger ingegrepen heb, maar dit was met alle respect naar de firma toe gezien zij mij aanvankelijk wel een goede service hebben beloofd. Nu is mijn vraag of er juridische stappen mogelijk zijn naar dit bedrijf teneinde een financiële compensatie te krijgen voor mijn aanvraag tot verlof + een eventuele vergoeding voor de wachttijd en geleden materiële schade ( geen goede staat van het materiaal ).

Ik vermoed dat ik me best wend tot het vredegerecht hiervoor, maar wat kan ik daar eisen, vragen? Zijn er bepaalde artikelen waar ze zich "strafbaar" of "nalatig" hebben aan gemaakt? Ik heb nu eenmaal nog nooit een juridische stap ondernomen nopens personen/bedrijven.

Alvast bedankt,

Mvg,

Excalibur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
excalibur
Topic Starter

#2 , 06 jul 2015 20:32

Iemand die mij alsnog enige toelichting kan geven?

mvg,
Excalibur.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”