koper komt auto niet halen

crr325ci
Topic Starter

koper komt auto niet halen

#1 , 13 jun 2015 16:50

Ongeveer 1jaar geleden heb ik een oude vw cabrio verkocht, verkoopsovereenkomst werd opgesteld en voldaan. De koper heeft dan vervolgens de boorddocumenten en sleutels van het voertuig in ontvangst genomen. Tot op heden is hij nog steeds het voertuig niet komen halen. Heb hem meerdere keren proberen te contacteren maar te vergeefs. Nu zou het voertuig weg moeten, wat mag of kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 jun 2015 17:04

U bent geen eigenaar meer, dus u mag hem niet zomaar verkopen aan een opkoper. U kunt bv. wel een vergoeding eisen voor hem bij u te stallen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2015 17:44

Heeft hij een voorschot betaald? Stuur hem een AS met de boodschap dat het voertuig binnen de 10 dagen moet weggehaald worden, of dat het anders zal worden opgehaald door een oud-ijzerhandelaar.

Reclame

eylis

#4 , 13 jun 2015 18:04

zoals mava zegt: eerst even de kerel verwittigen en dàn pas het voertuig laten weghalen door een liefhebber of ijzerhandelaar. Want: wettelijk heeft de eigenaar zijn goed achtergelaten op uw terrein/eigendom. Dat is wanbeheer. Een eigenaar moet zijn goederen beheren zoals een goed huisvader. U heeft géén bewaringsplicht. U verwittigt de mens en als ie 'm dan nog zou komen ophalen (wat me sterk zou verwonderen) vraagt u een stallingsvergoeding....

Sirkii

#5 , 13 jun 2015 22:04

Je hebt wel een probleem omdat je het inschrijvingsbewijs niet meer hebt. Een correcte schroothandelaar zal het voertuig zonder papieren niet meenemen. Als de VW door u ingeschreven was kan je naar de politie gaan voor een PV van verlies om een kopie van het inschrijvingsbewijs te kunnen opvragen bij DIV.

Wel zoals hierboven gesteld koper per AS sommeren om voertuig op te halen.

Terug naar “Consumenten Koop”