Factuur "levering MET montage" niet nageleefd
Geplaatst: 21 mei 2015 13:12
Wij kochten een salon bij X. Tijdens de aankoop werd ons geen informatie gegeven over de levering en dergelijke. Er werd ons wel gezegd dat ze ons zouden contacteren voor de levering.
Wij hebben zelf contact opgenomen met X om te vragen hoe het zit met de levering van dit salon. Ik zei dat wij woonachtig zijn op een tweede verdiep.
De persoon in kwestie bij X zei dat er hiervoor een vorkliftservice nodig is om het salon succesvol bij ons binnen te krijgen. Deze service gaat immers wel gepaard met een meerkost van 110 euro.
Wij zijn akkoord gegaan met de meerkost en met de uiteindelijke levering met vorklift. Na drie maanden wachten kregen wij uiteindelijk telefoon met een leveringsdatum. Op de beloofde dag werd het salon geleverd.
Ik kwam terug van mijn werk en wat ik toen aantrof deed mijn mond openvallen. Mijn ganse living stond blijkbaar vol met onderdelen die van deze zetel moesten zijn.
Er was ons nooit gezegd dat een zetel bij X kopen blijkbaar een bouwpakket is. De dozen waren opengedaan en overal lag afval. De vijzen die noodzakelijk zijn voor de montage lagen op de grond.
Dit ging er gewoonweg los over. De gelijkenissen met het salon in de showroom en dit tafereel waren bijna niet op te merken. Ik heb die avond besloten om zelf aan de montage te starten want mijn ganse living lag vol met onderdelen. Ik en mijn schoonvader hebben hier 6 uur over gedaan. Er moesten wanden aan de zijkanten worden gemonteerd. Er moesten zelfs gaten in de stof worden gemaakt om vijzen door te steken. Dit sloeg werkelijk alles. Het toppunt van dit alles is, dat er zwart-wit op onze factuur, de woorden levering MET montage staan. Naar mijn mening is een factuur nog altijd een samenvatting van de producten en services waarvoor de consument betaald.
In dit geval hebben wij dus wel degelijk betaald voor een levering MET montage (110 euro) en hebben wij een bouwpakket gekregen. Ik heb X hier natuurlijk onmiddellijk over gecontacteerd. Hun antwoord deed mijn mond nog meer openvallen. Blijkbaar was het nog mijn eigen schuld. De persoon in kwestie bij X meldde mij dat de persoon die het salon leverde, ons een gunst had gedaan om de dozen te openen waarin de onderdelen van het salon zaten. Hij zei mij dat in deze prijsklasse het salon zelf gemonteerd dient te worden? Ze bieden zogezegd het salon aan, aan zulke lage prijzen en besparen hierin op de montage. Dit salon heeft over de 1000 euro gekost. Het is toch niet dat wij dit bijna gratis hebben gekregen. Dan heb ik hem nogmaals gezegd dat wij een factuur hebben waar zwart op wit staat dat wij betalen voor een levering MET montage. Na het versturen van deze e-mail hebben wij nooit geen antwoord meer gekregen van X. Wij hebben dan maar via Facebook een recensie ingestuurd waarin onze klachten duidelijk naar boven kwamen (inclusief foto's). We kregen hierop de reactie dat ze ons zouden contacteren in een privé bericht en een oplossing gingen voorstellen. Wij hebben in een privé bericht contact opgenomen met X. Er kwam nooit enig antwoord. Wij zagen duidelijk dat ze onze vraag hadden gelezen, maar er kwam gewoonweg niets terug. Vandaag open ik de facebook pagina van X en ze hebben gewoonweg de ganse recensie pagina verwijderd uit hun bedrijfspagina. Dit is gewoonweg schandalig. Van zulke klantenservice sta ik werkelijk perplex. Wat moeten oudere mensen nu doen die daar een salon kopen? Er zijn genoeg mensen niet in staat zulk salon in elkaar te zetten? Dan sta je er mooi met alle vijzen?
Bewijsstukken hebben wij met hopen, foto's, screenshots, het factuur.
Na een anonieme telefoon over deze zaak naar X beweren ze meermaals dat het een misverstand was en dat alles opgelost is.
De reden waarom wij dan een factuur hebben met "levering MET montage" op en die montage niet gebeurd is, wilden ze niet verder op ingaan met onze beller.
Nog geen reactie van Test-Aankoop gehad.
Iemand enig advies, tips?
ALVAST BEDANKT!!
Wij hebben zelf contact opgenomen met X om te vragen hoe het zit met de levering van dit salon. Ik zei dat wij woonachtig zijn op een tweede verdiep.
De persoon in kwestie bij X zei dat er hiervoor een vorkliftservice nodig is om het salon succesvol bij ons binnen te krijgen. Deze service gaat immers wel gepaard met een meerkost van 110 euro.
Wij zijn akkoord gegaan met de meerkost en met de uiteindelijke levering met vorklift. Na drie maanden wachten kregen wij uiteindelijk telefoon met een leveringsdatum. Op de beloofde dag werd het salon geleverd.
Ik kwam terug van mijn werk en wat ik toen aantrof deed mijn mond openvallen. Mijn ganse living stond blijkbaar vol met onderdelen die van deze zetel moesten zijn.
Er was ons nooit gezegd dat een zetel bij X kopen blijkbaar een bouwpakket is. De dozen waren opengedaan en overal lag afval. De vijzen die noodzakelijk zijn voor de montage lagen op de grond.
Dit ging er gewoonweg los over. De gelijkenissen met het salon in de showroom en dit tafereel waren bijna niet op te merken. Ik heb die avond besloten om zelf aan de montage te starten want mijn ganse living lag vol met onderdelen. Ik en mijn schoonvader hebben hier 6 uur over gedaan. Er moesten wanden aan de zijkanten worden gemonteerd. Er moesten zelfs gaten in de stof worden gemaakt om vijzen door te steken. Dit sloeg werkelijk alles. Het toppunt van dit alles is, dat er zwart-wit op onze factuur, de woorden levering MET montage staan. Naar mijn mening is een factuur nog altijd een samenvatting van de producten en services waarvoor de consument betaald.
In dit geval hebben wij dus wel degelijk betaald voor een levering MET montage (110 euro) en hebben wij een bouwpakket gekregen. Ik heb X hier natuurlijk onmiddellijk over gecontacteerd. Hun antwoord deed mijn mond nog meer openvallen. Blijkbaar was het nog mijn eigen schuld. De persoon in kwestie bij X meldde mij dat de persoon die het salon leverde, ons een gunst had gedaan om de dozen te openen waarin de onderdelen van het salon zaten. Hij zei mij dat in deze prijsklasse het salon zelf gemonteerd dient te worden? Ze bieden zogezegd het salon aan, aan zulke lage prijzen en besparen hierin op de montage. Dit salon heeft over de 1000 euro gekost. Het is toch niet dat wij dit bijna gratis hebben gekregen. Dan heb ik hem nogmaals gezegd dat wij een factuur hebben waar zwart op wit staat dat wij betalen voor een levering MET montage. Na het versturen van deze e-mail hebben wij nooit geen antwoord meer gekregen van X. Wij hebben dan maar via Facebook een recensie ingestuurd waarin onze klachten duidelijk naar boven kwamen (inclusief foto's). We kregen hierop de reactie dat ze ons zouden contacteren in een privé bericht en een oplossing gingen voorstellen. Wij hebben in een privé bericht contact opgenomen met X. Er kwam nooit enig antwoord. Wij zagen duidelijk dat ze onze vraag hadden gelezen, maar er kwam gewoonweg niets terug. Vandaag open ik de facebook pagina van X en ze hebben gewoonweg de ganse recensie pagina verwijderd uit hun bedrijfspagina. Dit is gewoonweg schandalig. Van zulke klantenservice sta ik werkelijk perplex. Wat moeten oudere mensen nu doen die daar een salon kopen? Er zijn genoeg mensen niet in staat zulk salon in elkaar te zetten? Dan sta je er mooi met alle vijzen?
Bewijsstukken hebben wij met hopen, foto's, screenshots, het factuur.
Na een anonieme telefoon over deze zaak naar X beweren ze meermaals dat het een misverstand was en dat alles opgelost is.
De reden waarom wij dan een factuur hebben met "levering MET montage" op en die montage niet gebeurd is, wilden ze niet verder op ingaan met onze beller.
Nog geen reactie van Test-Aankoop gehad.
Iemand enig advies, tips?
ALVAST BEDANKT!!