DRINGEND: Prijsverschil - oneerlijke reclamepraktijken ?
Geplaatst: 03 apr 2015 22:07
Donderdag wil ik op de website van een bekende multimediaketen (weet niet of ik hier namen mag noemen) een TV bestellen.
Er is een probleem met de website, waardoor ik mijn bestelling niet geplaatst krijg.
Geen probleem denk ik, dan ga ik vrijdag wel even in een van hun winkels bestellen.
Als ik thuiskom zie ik dat er een prijsverschil is van 200 Euro tussen wat op de website aangekondigd wordt en wat me in de winkel aangerekend werd.
Ik bel dus naar hun call center en daar zegt men me dat ieder van hun winkels vrij is om zelf hun prijzen te bepalen en ze dus niets voor mij kunnen doen.
Omdat ik samen met de TV nog een aantal andere dingen meehad, en gehaast was om op tijd in een vergadering aanwezig te zijn, heb ik dit prijsverschil in de winkel niet direct opgemerkt en aan de kassa met bankcontact betaald, maar pas vanavond als ik thuiskwam en nog even een kenmerk van de tv wilde opzoeken op hun site.
Kan dit zomaar, of is dit een geval van oneerlijke reclamepraktijken ?
Ik heb hen in ieder geval volgende e-mail en fax gestuurd, om alvast een sterk signaal te geven
dat hun werkwijze me niet zint, en dat ik niet van plan ben om het daarbij te laten.
Wat als ze hier morgen toch met het tv toestel staan, moet ik de levering dan aanvaarden of weigeren ?
Als ik de levering aanvaardt, impliceert dit dan niet dat ik me akkoord verklaar met de gefaktureerde prijs ?
Als ik de levering weiger, riskeer ik dan niet om op te draaien voor extra transportkosten ?
Houden mijn argumenten in de onderstaande fax steek, of ben ik de pieneut en kan ik enkel hopen op een commerciële geste ?
Geachte ,
Bij nazicht van mijn faktuur nr 900487397 stel ik vast dat er een vergissing is gebeurd met de prijs van het xxxx TV toestel yyyyyyyyyyy.
Ik zie dat de prijs 1499 EUR bedraagt, terwijl er 1699 EUR werd aangerekend.
Ik hoor graag van U hoe dit kan rechtgezet worden, ik stel voor dat U me ofwel het verschil terugbetaalt op mijn bankrekening zzzzzzzzzz, onder de vorm van een aankoopbon, of de aankoop anulleert en me het volledige bedrag terugbetaalt.
In afwachting van Uw antwoord, gelieve de levering die op 4 april gepland was niet uit te voeren vooraleer er hiervoor een oplossing is.
Ik bezorg U dit schrijven ook per fax, omdat een faxbericht dezelfde juridische waarde heeft dan een aangetekend schrijven, en U dit bericht daarom ook meteen als een officiële ingebrekestelling kan beschouwen.
Graag een snel antwoord en oplossing, zodat ik snel van het nieuwe tv toestel kan genieten, aan een correcte prijs.
Indien er geen oplossing komt, zie ik me genoodzaakt om een klacht in te dienen wegens oneerlijke reclamepraktijken, en hier ook de nodige ruchtbaarheid aan te geven via test-aankoop, de pers en multimedia review sites op het internet.
Met Vriendelijke groeten.
Er is een probleem met de website, waardoor ik mijn bestelling niet geplaatst krijg.
Geen probleem denk ik, dan ga ik vrijdag wel even in een van hun winkels bestellen.
Als ik thuiskom zie ik dat er een prijsverschil is van 200 Euro tussen wat op de website aangekondigd wordt en wat me in de winkel aangerekend werd.
Ik bel dus naar hun call center en daar zegt men me dat ieder van hun winkels vrij is om zelf hun prijzen te bepalen en ze dus niets voor mij kunnen doen.
Omdat ik samen met de TV nog een aantal andere dingen meehad, en gehaast was om op tijd in een vergadering aanwezig te zijn, heb ik dit prijsverschil in de winkel niet direct opgemerkt en aan de kassa met bankcontact betaald, maar pas vanavond als ik thuiskwam en nog even een kenmerk van de tv wilde opzoeken op hun site.
Kan dit zomaar, of is dit een geval van oneerlijke reclamepraktijken ?
Ik heb hen in ieder geval volgende e-mail en fax gestuurd, om alvast een sterk signaal te geven
dat hun werkwijze me niet zint, en dat ik niet van plan ben om het daarbij te laten.
Wat als ze hier morgen toch met het tv toestel staan, moet ik de levering dan aanvaarden of weigeren ?
Als ik de levering aanvaardt, impliceert dit dan niet dat ik me akkoord verklaar met de gefaktureerde prijs ?
Als ik de levering weiger, riskeer ik dan niet om op te draaien voor extra transportkosten ?
Houden mijn argumenten in de onderstaande fax steek, of ben ik de pieneut en kan ik enkel hopen op een commerciële geste ?
Geachte ,
Bij nazicht van mijn faktuur nr 900487397 stel ik vast dat er een vergissing is gebeurd met de prijs van het xxxx TV toestel yyyyyyyyyyy.
Ik zie dat de prijs 1499 EUR bedraagt, terwijl er 1699 EUR werd aangerekend.
Ik hoor graag van U hoe dit kan rechtgezet worden, ik stel voor dat U me ofwel het verschil terugbetaalt op mijn bankrekening zzzzzzzzzz, onder de vorm van een aankoopbon, of de aankoop anulleert en me het volledige bedrag terugbetaalt.
In afwachting van Uw antwoord, gelieve de levering die op 4 april gepland was niet uit te voeren vooraleer er hiervoor een oplossing is.
Ik bezorg U dit schrijven ook per fax, omdat een faxbericht dezelfde juridische waarde heeft dan een aangetekend schrijven, en U dit bericht daarom ook meteen als een officiële ingebrekestelling kan beschouwen.
Graag een snel antwoord en oplossing, zodat ik snel van het nieuwe tv toestel kan genieten, aan een correcte prijs.
Indien er geen oplossing komt, zie ik me genoodzaakt om een klacht in te dienen wegens oneerlijke reclamepraktijken, en hier ook de nodige ruchtbaarheid aan te geven via test-aankoop, de pers en multimedia review sites op het internet.
Met Vriendelijke groeten.