ongevraagde levering door mazoutleverancier

mich.torrekens
Topic Starter

ongevraagde levering door mazoutleverancier

#1 , 17 mar 2015 13:54

Wij kregen telefoon van een mazoutleverancier met de melding dat zij per vergissing 1500 liter mazout hadden geleverd op ons adres. Wij zijn geen klant bij hen. Zij zijn dus zonder toestemming op ons privéterrein geweest. Wij hadden voordien mazout laten leveren door onze eigen leverancier en waren in de veronderstelling dat onze tank praktisch vol was. Zij eisen nu de betaling of het terug wegpompen van die 1500 liter. Wat zijn onze rechten en kunnen we dit weigeren..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 17 mar 2015 14:05

Beste

U antwoordt best dat u geen weet hebt van een levering van mazout en dus niet zal betalen.

Bovendien meldt u dat u om dezelfde reden geen toestemming geeft om uw eigendom te betreden en dat wanneer er toch 1500 liter zou worden weggepompt u aangifte van diefstal zult doen bij de politie.

Voor de goede orde zorgt u ervoor dat u op onomstotelijke wijze kan aantonen wat het huidige niveau van uw tank bedraagt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2015 14:07

Om te beginnen een slot op uw tankstop plaatsen.

Reclame

bambipower

#4 , 17 mar 2015 14:16

u vermeld ook dat de tank praktisch vol was, en er dus onmogelijk 1500l kan zijn bijgetankt

mich.torrekens
Topic Starter

#5 , 17 mar 2015 14:30

zij zouden de bewijzen hebben (heb die trouwens opgevraagd) dat zij op ons adres zouden hebben geleverd. Ik las in et Wetboek Economisch recht Art. VI.103 "Worden onder alle omstandigheden als oneerlijke handelspraktijken beschouwd: oa vragen om de onmiddellijke dan wel uitgestelde betaling of om terugzending of bewaring van producten die de onderneming heeft geleverd, maar waar de consument niet om heeft gevraagd". Kan ik dit gebruiken?

duma

#6 , 17 mar 2015 15:23

Zoekt u alvast de papieren op van uw levering zodat u kan bewijzen dat de op datum xx/xx/xxxx nog x aantal liter mazout geleverd werd en hun bewering dus onmogelijk kan kloppen, gezien uw tank dus nog zo goed als vol was.

Als ze zinnens zijn om die 15000 liter terug te komen halen, zorg dan dat ze niet bij uw tank kunnen. Het hangt er uiteraard vanaf waar ze gelegen hoe u dat moet doen, maar een slot is sowieso een goed begin.

mava105

#7 , 17 mar 2015 15:32

Hoe kunnen zij bewijzen dat ze op uw adres geleverd hebben, als de bon niet door u werd afgetekend?

mich.torrekens
Topic Starter

#8 , 17 mar 2015 15:47

zij zouden een bewijs hebben dat hun tankwagen bij ons zou gestaan hebben (gps-systeem) en getankt + bevraging bij e chauffeur. We hebben inderdaad geen bon getekend.

Gebruiker21

#9 , 17 mar 2015 15:49

zij zouden de bewijzen hebben (heb die trouwens opgevraagd) dat zij op ons adres zouden hebben geleverd.
Benieuwd wat deze bewijzen gaan zijn? Zij hebben een foto met datum en uur waarop te zien is dat de slang in uw mazoutketel zit en waar ook de meter van de camion op te zien is, en ook een gelijkaardige foto van het einde van de levering waar ook de meter van de camion op te zien is?

Ik zie niet echt in hoe zij anders gaan "bewijzen" dat ze effectief bij u geleverd hebben? Hebben zij al laten weten over welk soort bewijs ze beschikken? Getuigenverklaring? Een getuige die de meterstanden van de camion afgelezen heeft op het moment van de levering? 'k Ben echt eens benieuwd.

Ontken ten stelligste dat er bij u geleverd is en wacht op de onomstootbare bewijzen dat ze WEL zouden geleverd hebben. Keep us posted!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21

#10 , 17 mar 2015 15:54

zij zouden een bewijs hebben dat hun tankwagen bij ons zou gestaan hebben (gps-systeem) en getankt + bevraging bij e chauffeur. We hebben inderdaad geen bon getekend.
Hun GPS systeem kan zien of er getankt is? Da's wel héél erg geavanceerd. En een bevraging van hun eigen chauffeur is ook niet bepaald objectief. Dit is bewijsvoering die voor een rechtbank geen steek houdt.

Ik zou hen vriendelijk terug sturen dat zij kunnen beweren wat ze willen, maar dat een GPS aanduiding dat de vrachtwagen in de buurt van uw huis gestaan heeft + een verklaring van de persoon die de vergissing zelf zou begaan hebben, echt niet voldoende is. Voor hetzelfde geld stond de vrachtwagen ongeveer voor uw deur, maar is de mazout wel in de tank van de buren gegaan?

Zeg hen dat jij het bewijs hebt dat uw tank onlangs gevuld werd, en er dus onmogelijk 1500 liter kan bijgetankt zijn. Meld hen ook dat je verder niets meer van hen wil horen zolang ze geen sluitend bewijs kunnen voorleggen van wat ze beweren.

Sluit verder inderdaad je tank af met een hangslot, zodat ze je brandstof niet kunnen komen stelen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bambipower

#11 , 17 mar 2015 15:57

U kan ook melden, dat indien ze toch zouden geleverd hebben, dat daar niets van te merken is. Wat voor u het bewijs is, dat er niet geleverd is.

Neem ook eens contact op met uw echte leverancier. Die zal ook wel raad weten

ddanck
Contacteer: Website

#12 , 17 mar 2015 16:03

NEEN, NEEN, NEEN!

U beperkt zich tot de melding dat u geen weet hebt van een levering.

Als u nu al gaat argumenteren dat uw tank vol zat, slaagt u al een eerste stap over.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

mava105

#13 , 17 mar 2015 16:29

Voor hetzelfde geld heeft die chauffeur bij hem thuis gelost en is dan een paar minuten voor uw deur komen staan.
Kan dus ook fraude van de chauffeur zijn.
Hoeveel is de inhoud van uw eigen tank? Indien die maar 2000 liter is geen probleem, maar als die 10.000 liter is, zal die 1500 l die je zelf hebt bijgetankt niet zichtbaar zijn, buiten het document van de tankbeurt.

LeenW

#14 , 17 mar 2015 17:48

NEEN, NEEN, NEEN!

U beperkt zich tot de melding dat u geen weet hebt van een levering.

Als u nu al gaat argumenteren dat uw tank vol zat, slaagt u al een eerste stap over.
Luister hier naar. Eerst melden dat er geen levering was, dat is het eerste dat hij gaat moeten bewijzen.

chantika

#15 , 17 mar 2015 19:30

Buren vragen om onmiddellijk u te verwittigen indien er iemand op je erf komt.

Terug naar “Consumenten Koop”