Verkeerde steunzolen

Bluemoon76
Topic Starter

Verkeerde steunzolen

#1 , 15 mar 2015 17:03

Beste,

Vorige week heeft mijn zoon zijn op maat gemaakte steunzolen ontvangen. Nu vond ik wel al dat ze bijzonder hard waren maar ja wie ben ik he.
De volgende dag draagt hij ze op school en na een uurtje deed alles zoveel pijn dat hij ze moest uit doen.
Het zou eigenlijk de bedoeling zijn dat hij ze constant draagt ook tijdens het voetballen.

Dit weekend gepraat met ouders wiens zoon ook steunzolen draagt en die zijn ook speciaal op maat gemaakt maar in een heel ander materiaal waardoor ze zacht aanvoelen en
het bijzonderste is dat ze flexibel zijn waardoor hij er ook mee kan sporten.

Nu vraag ik mij af kan ik hier nog onderuit om andere te laten maken ergens anders indien ze deze niet terug willen nemen .

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2015 17:18

U heeft soorten van materiaal, je heeft er zeer harde en zeer zachte, de harde zijn juist de doeltreffendste, en ja in het beging als je niet gewend bent om met steunzolen te lopen kan dit wel pijn doen maar na een paar dagen is dit over en voel je op u gemak, vandaar dat men in het begin zeer slappe steunzolen gaat geven ook voor sporters zijn het slappe.

Ik denk niet dat je er onderuit zal kunnen hoor, die kunnen perfect in orde zijn.

lees dit artikel eens
https://www.steunzool.com/steunzolen.html
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 15 mar 2015 17:58

Waren de steunzolen conform met wat u besteld had? Dan gaat u ze moeten betalen. Uw onwetendheid over betere materialen kan daar geen excuus zijn (en wellicht gaan die zachtere ook duurder zijn). Op maat gemaakt gaat men hoogstwaarschijnlijk nooit terugnemen, daar zijn ze niets meer mee.

Reclame

denlowie

#4 , 15 mar 2015 18:24

en wellicht gaan die zachtere ook duurder zijn

Eigenlijk niet !

Het zijn de sport steunzolen die van een slaper materiaal gemaakt zijn, die zijn ook veel dunner om in je sport schoenen te kunnen, en die zijn schok absorberend .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#5 , 15 mar 2015 18:38

Ah bon, weeral iets bijgeleerd vandaag :)

Lanox

#6 , 16 mar 2015 10:08

Niet juridisch, maar puur eigen ervaring: zachte of harde steunzolen kosten evenveel. Waarschijnlijk is dit afhankelijk van de reden waarvoor je steunzolen gebruikt, maar in mijn geval was het dragen de eerste weken vrij pijnlijk, en gedurende de eerste maanden voel je deze pijn als je de steunzolen net hebt aangedaan. Ondertussen zijn mijn voeten zo gewend aan de steunzolen dat het pijn doet als ik schoenen zonder steunzolen draag.
Indien je er toch van overtuigd blijft dat er een probleem is met de steunzolen, kan je altijd een tweede opinie vragen bij de concurrentie, of bij de arts die de steunzolen in de eerste plaats heeft voorgeschreven.

ongelukbelaagd

#7 , 16 mar 2015 16:25

Inderdaad moet je zoon eerst wennen aan de steunzolen.
Laat hem de zolen elke dag wat langer dragen. Als dat lukt, is er geen probleem.
Als dat niet lukt, zou ik teruggaan naar de orthopedische winkel waar ze gemaakt zijn en vraag om hulp.
Soms is er iets mis met de zool en kunnen ze kijken.
Is er niets mis met de zool, dan moet je terug gaan naar de orthopeed die de zolen voorschreef. Mogelijks is er iets anders mis.

Ik heb sportzolen, die niet terug betaald worden door het ziekenfonds, gemaakt bij een podoloog, 2x duurder zijn bij aankoop dan steunzolen maar die wel 3 jaar meegaan.
Mijn zoon heeft eerst harde, daarna kurken steunzolen gehad. Die harde zijn goed voor mensen met zweetvoeten en/of zwemmers. De kurken verslijten vlugger.

Bij volgende aankoop kan je dit bespreken met je orthopedische winkel.

Bluemoon76
Topic Starter

#8 , 18 mar 2015 19:19

Ik heb contact gehad met zijn arts en het zal idd doorbijten zijn . Ik ga wel aparte sportzolen laten maken, met die harde kan hij gewoon niet voetballen.

Bedankt voor jullie antwoorden

Terug naar “Consumenten Koop”