Deze bevestiging (net als alle andere contact) was enkel mondeling. Is het overigens niet eerder Belgacom dat moet bewijzen dat wij een contract hebben (wat ze niet zullen kunnen, aangezien het niet bestaat)?"Ze hebben bevestigd dat er geen probleem is, dat er geen contract lopende is en dat we geen kosten zullen hebben."
Toen hen die bevestiging.
Dank voor uw advies; zal ik doen.Vraag aan de deurwaarder om bewijs van contract, en laat hem weten dat u geen verdere communicatie wenst hierover tot men dit bewijs kan voorleggen, en dat u bij elke verdere communicatie zonder dit bewijs dan ook klacht gaat neerleggen wegens belaging. Doe dit via AS (met kopie via de gewone post). Neem geen genoegen met de een antwoord waarin wordt beweerd dat u een mondeling contract zou afgesloten hebben, ze moeten dan minstens daarbij een afschrift van het gesprek voegen.
Ik heb op geen enkele manier iets besteld, noch via de telefoon, noch via internet. Ik dacht overigens dat een contract altijd schriftelijk moest zijn, met een handtekening (anders zou iedereen toch in andermans naam contracten kunnen afsluiten?), maar sowieso hebben we, noch schriftelijk, noch mondeling een 'contract afgesloten'.Naargelang wat u mondeling hebt gezegd (zij nemen die gesprekken op) kan dat beschouwd worden als contractuele verbintenis.
Bent u ook absoluut zeker dat u niets hebt besteld via internet?
Neen, niks ingevuld via internet, zelfs geen informatie- of contactformulier. Enkel telefonisch contact.Contracten met telecomoperatoren kunnen via internet worden afgesloten zonder dat er een schriftelijk ondertekend contract aan te pas komt. Vandaar mijn vraag of u via internet niets hebt "ingevuld".
Dat zou als contractaanvraag kunnen worden beschouwd.
Ik stel deze vraag omdat het me eigenaardig lijkt dat ondanks het feit dat er nooit enige verbintenis is aangegaan u de operator toch nog hebt gecontacteerd om te zeggen dat de huur van de woning niet doorging.
Daar was in dat geval geen enkele reden voor.
Vraag is wie aan de installateurs toegang heeft verleend tot die woning.
Inderdaad, dit was ook mijn redenering. Zij maken een claim; het is aan hun te bewijzen dat de claim gegrond is en dat wij een contract hebben aangegaan. Als zij dat kunnen (en dat zullen ze niet), kan er tot betaling overgegaan worden. Zolang ze dat niet kunnen, hoeven wij niet te betalen. Het lijkt mij eigenlijk in dit geval niet ingewikkelder dan dat.Aangezien Belgacom (en bij uitbreiding de deurwaarder, die waarschijnlijk alleen optreedt als incasso) de eisende partij is, dragen zij ook de bewijslast. Leg de bal dus in hun kamp, en wacht op reactie van hen.
Dit is wellicht inderdaad zo en dit is, als ik vrienden en kennisen mag geloven, absoluut geen uitzondering. Overijverige callcentermedewerkers bij de grote telecombedrijven die verzoeken tot informatie 'interpreteren' als wijzigingen van contracten, terwijl expliciete verzoeken tot stopzetten van contracten worden genegeerd of afgewimpeld, de norm te zijn, eerder dan de uitzondering. Spijtig genoeg komen ze hiermee vaak weg (brieven ontvangen van gerechtsdeurwaarders blijft toch intimiderend natuurlijk, en dan betalen mensen gemakkelijker), waardoor deze praktijk zich gewoon verderzet.Je bent gewoon het slachtoffer geworden van een overvlijtige callcentermedewerker die je vraag om informatie afgehandeld heeft als een bestelling om mee z n verkoopsobjectieven te halen. Stuur kort en bondig een AS waarin je aangeeft dat je nooit op dat adres gewoond hebt en geen installatie laten uitvoeren hebt en je zal er nooit meer iets van horen. Anders zoals hierboven al geschreven is het aan Proximus om te procederen ...
Dat vroeg ik ook al.....Vraag is, wie heeft hen de toegang tot de woning gegeven voor de aansluiting?