GSM: telecomprovider wijzigt type abonnement
Geplaatst: 02 mar 2015 14:14
Ik heb op dit moment een GSM abonnement lopen.
In februari is er blijkbaar bepaald geweest dat de provider waarbij ik een abonnement heb al hun abonnementen wijzigt naar nog 1 nieuw type (waar ze er voorheen 3 hadden).
Vandaag, 2 maart 2015, heb ik een mail gekregen van hun dat ik op 31 maart aanstaande zal overgedragen worden naar het nieuwe abonnement, aangezien ze de andere niet meer aanbieden.
Voor mij specifiek zal dit een verhoging van de kostprijs factor 7 betekenen, wat onacceptabel is.
Nu vraag ik mij af: kan deze manier van werken zomaar?
Als consument heb ik een opzegtermijn van 1 maand + een boete indien ik minder lang dan 6 maanden klant ben, heeft het bedrijf dan geen enkele verplichting als zij een opzegging doen?
Ik dacht dat ze ook minstens een maand op voorhand zouden moeten opzeggen, via een brief per post of iets dergelijks...
In februari is er blijkbaar bepaald geweest dat de provider waarbij ik een abonnement heb al hun abonnementen wijzigt naar nog 1 nieuw type (waar ze er voorheen 3 hadden).
Vandaag, 2 maart 2015, heb ik een mail gekregen van hun dat ik op 31 maart aanstaande zal overgedragen worden naar het nieuwe abonnement, aangezien ze de andere niet meer aanbieden.
Voor mij specifiek zal dit een verhoging van de kostprijs factor 7 betekenen, wat onacceptabel is.
Nu vraag ik mij af: kan deze manier van werken zomaar?
Als consument heb ik een opzegtermijn van 1 maand + een boete indien ik minder lang dan 6 maanden klant ben, heeft het bedrijf dan geen enkele verplichting als zij een opzegging doen?
Ik dacht dat ze ook minstens een maand op voorhand zouden moeten opzeggen, via een brief per post of iets dergelijks...