Pagina 1 van 1
Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 06:54
door ExitSub
Ik kocht mij een jaar geleden een espressomachine. Na elf maanden moest die binnen omdat een hard voorwerp de molen blokkeerde. Blijkbaar zat een stukje hout tussen de koffiebonen.
Die grap kostte mij in eerste instantie 256€ maar na tussenkomst van de winkelier werd het teruggeschroefd naar de helft.130€.
Na deze herstelling kwam het toestel terug. toen ik het ging ophalen stak de winkelier het toestel in de doos. Toen hij de doos optilde viel het toestel er dwars door. Zag er echt niet goed uit. Overal schaden aan de buitenkant. Zij hebben het toestel weer binnen gedaan voor herstel op hun kosten. Toen ik dit weekend met het toestel weer thuis kwam werkte het echt niet naar behoren.
Het water kwam langs achter binnengestroomd i p v uit de beide buisjes .
Heb ik hier recht op een volledig nieuw toestel want ik vrees dat dit een aaneenschakeling wordt van ellende en frustratie?
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 07:18
door loeki
Volledig nieuw lijkt me overdreven
Toestel is toch al een jaar oud
U hebt recht op een gelijkwaardig toestel
Probeer overeen te komen om een nieuw te krijgen mits opleg van een redelijke afschrijving van het oude toestel
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 09:13
door mjers
De huidige schade heeft niets te maken met het oorspronkelijke probleem van het blokje. Dus de wettelijke garantie moet hier toegepast worden.
Wat is de garantie? Ik neem aan de wettelijke 2 jaar?
Dan hebt u wel recht op een nieuw toestel of een kosteloze herstelling. Gedurende de garantieperiode moet de leverancier bij breuk (buiten uw toedoen) het toestel herstellen tot de oorspronkelijke staat. en dat binnen een redelijke termijn.
Als het toestel onherstelbare schade heeft opgelopen (buiten uw toedoen) dan hebt u recht op een nieuw toestel.
Afschrijving wordt nooit toegepast op voorwerpen die nog in garantie zijn!
Gewoon onmiddellijk terugsturen voor herstelling. De periode dat u op uw toestel moet wachten tijdens herstelling moet bij de garantieperiode gerekend worden. Dus indien het defect niet verholpen deze telkens zo snel mogelijk terugsturen.
Voor meer info: zie de site van consumentenwijzer
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 09:44
door scorpioen
Zie art. 1649bis e.v. Burgerlijk Wetboek.
Een goed moet in overeenstemming zijn met de overeenkomst.
Hier is het goed beschadigd doordat de winkelier het heeft laten vallen. Dat heeft dus niets te maken met wettelijke garantie. U hebt recht op een gelijkaardig goed als dit dat beschadigd werd. Dus een koffiemachine van elf maanden oud.
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 12:12
door ddanck
Beste
Hebt u de koffiemachine aangekocht als handelaar.
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 18:47
door ExitSub
Beste
Hebt u de koffiemachine aangekocht als handelaar.
Neen, als particulier.
Re: Espressomachine
Geplaatst: 02 mar 2015 19:03
door ExitSub
Mijn vrees is gewoon dat ik geen zicht heb op de schade die zich binnenin heeft voor gedaan. Het toestel werd hersteld, en toch krijg ik het in een slecht werkende toestand terug.
Vandaar ook mijn laatste zin: " Een aaneenschakeling van ellende en frustratie.
De garantie had ik veranderd van 2 naar 5 jaar CAP PROTECTION.
Wat valt in feite onder die CAP PROTECTION?
Re: Espressomachine
Geplaatst: 03 mar 2015 10:30
door ddanck
Dat zal moeten blijken uit de polisvoorwaarden die u aanvaardde.