kortingshop

inge1974
Topic Starter

kortingshop

#1 , 24 feb 2015 12:14

Ik ben zo stom geweest om te antwoorden op een advertentie van geld verdienen met een online kortingshop. Je moest 1 euro betalen en kreeg een shop gemaakt in wordpress om geld te verdienen. Blijkbaar halen zij nu 47 euro maandelijks van mijn rekening. Ik heb nooit iets getekend en vraag mij af of dit wel wettelijk is. Kunnen ze zo maar een maandelijks bedrag van je rekening innen zonder dat ik daarvoor getekend heb?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 24 feb 2015 12:30

Heeft u toevallig getekend dat het onderhoud van de shop u 47 EUR per maand kost, maar de eerste maand uitzonderlijk aan 1 EUR?

Heeft u ergens toegang tot de voorwaarden die u aanvaardde.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

LeenW

#3 , 24 feb 2015 12:53

Een online overeenkomst is ook rechtsgeldig.

Reclame

inge1974
Topic Starter

#4 , 24 feb 2015 15:19

Ik heb niks getekend, juist 1 euro betaald maar ik wist niet dat ik met die betaling van 1 euro dat ze een maandelijkse afname van 47 euro op mijn bankrekening gingen doen.
Ze hadden mij ook beloofd dat alles in orde ging zijn. Maar als puntje bij paaltje kwam moest ik zelf alles nog invullen in de shop. En op mijn vragen werd niet geantwoord hoe of wat ik iets moest doen. Kan ik hier iets tegen doen of niets? Nu zeggen zij dat ik met 97 euro te betalen alles ok zou zijn en zou ik die 47 euro niet meer moeten betalen. Maar dit lijkt mij een beetje raar of al een beetje chantage.... Of kan dit zo maar?

JPV

#5 , 24 feb 2015 15:20

voor de zweede keer: je moet niets getekend hebben, als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden én 1 euro betaalt, kan er zeker sprake zijn van een contract. Wat stata er in de algemene voorwaarden?

roharro

#6 , 24 feb 2015 15:22

Ik heb niks getekend, juist 1 euro betaald maar ik wist niet dat ik met die betaling van 1 euro dat ze een maandelijkse afname van 47 euro op mijn bankrekening gingen doen.
Ze hadden mij ook beloofd dat alles in orde ging zijn. Maar als puntje bij paaltje kwam moest ik zelf alles nog invullen in de shop. En op mijn vragen werd niet geantwoord hoe of wat ik iets moest doen. Kan ik hier iets tegen doen of niets? Nu zeggen zij dat ik met 97 euro te betalen alles ok zou zijn en zou ik die 47 euro niet meer moeten betalen. Maar dit lijkt mij een beetje raar of al een beetje chantage.... Of kan dit zo maar?
Indien u online akkoord ging met de voorwaarden bent u gebonden.
Lees dus de voorwaarden na of spoor ze op indien u ze (niet meer) hebt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

inge1974
Topic Starter

#7 , 24 feb 2015 16:24

dan is dus het beste plan die 97 euro te betalen om er vanaf te zijn...Maar als zij niet geleverd hebben wat ze beloofd hebben kan ik ook niets meer doen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 feb 2015 16:49

En elke maand blijven betalen tot u op die wijze die in AV voorzien is een einde aan de overeenkomst hebt gemaakt.
Het u een ondernemings en BTW nr?

inge1974
Topic Starter

#9 , 26 feb 2015 13:46

nee

inge1974
Topic Starter

#10 , 26 feb 2015 13:47

dus eigenlijk hebben ze mij goed liggen m.a.w. Ik zal het niet nalaten iedereen hiervan te verwittigen

LeenW

#11 , 26 feb 2015 13:51

dus eigenlijk hebben ze mij goed liggen m.a.w. Ik zal het niet nalaten iedereen hiervan te verwittigen
Van wat? Dat u geen voorwaarden leest voor u een overeenkomst afsluit? :roll:

inge1974
Topic Starter

#12 , 26 feb 2015 13:59

Nee, in de voorwaarden staat ook dat ze bijstand leveren en uw een kant en klare shop leveren waar u niks moet aan doen. Bijstand? ik heb hun gevraagd maar de mailadressen van de mensen naartoe gaan die zich inschrijven. Geen antwoord na 2 keer vragen. Derde keer blijkt dat ik nogmaals moet betalen voor deze service.... dat is dan volgens mij niet de service die ze bieden. Blijkbaar mag je als koper geen verwachtingen meer hebben als ik het hier zo lees want je bent altijd in de fout. En die voorwaarden kan ik wel aantonen dat zij moet leveren wat ze beloven. Maar daar mag ik niks over zeggen. Dus ja, ik zal de mensen verwittigen dat het bedriegen is.

ddanck
Contacteer: Website

#13 , 26 feb 2015 16:58

Als u dan toch op de hoogte bent van de voorwaarden, maar u meent dat tegenpartij haar plichten niet is nagekomen, dan kan u de facturen - best schriftelijk - betwisten.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 feb 2015 18:23

En wat gingen zij voor u doen???
U bent geen handelaar gezien noch BTW en ondernemingsnummer?
Wat was dan de bedoeling?

inge1974
Topic Starter

#15 , 27 feb 2015 16:05

Het is ok , ik heb ze afgekocht. Blijkbaar was dat mijn enige optie. 97 euro betaald en ik ben er vanaf.

Terug naar “Consumenten Koop”