Reisannulering + Boete

Roedel
Topic Starter
Berichten: 3

Reisannulering + Boete

#1 , 18 sep 2007 14:30

goed , ik ben dus karpvisser en ik en mijn vismaat wilden op visvakantie gaan in frankrijk via eurocarpgroup.nl ( is een soort groep die reizen organiseert voor vissers)

Goed , ik en mijn vismaat hadden in mei besloten om naar frankrijk te gaan voor rond 04-08-07 tot en met 11-08-07. wij wilden een huisje hebben. wij hadden 1 op het oog , en hebben informatie gevraagd op eurocarpgroup.dit was oke en hebben wij dus toegezegd.

Wij krijgen brief aan om te storten op bankrekening nummer enzo.. maar dit bleek te weinig te zijn.hadden wij gebeld om te vragen hoe het komt dat het zo een laag bedrag was voor 2 vissers en een huisje.dus hadden zij gezegt dat het gewoon een stek was voor een tent.geen probleem , die van eurocarpgroup gingen dat regelen dat wij toch een huisje hadden.
hadden ze het huisje toch kunnen regelen maar dan op 28-07-08 - 04-08-07. dus hebben wij gezegt dat het goed was.3 dagen later belde ze dat het huisje al bezet was op die datum.
daar stonden we weer.eerst zeggen van ja is goed en daarna toch zeggen dat het niet gaat.

wij hebben dan naar iets ander gezocht , moest een huisje zijn. dus hebben we via e-mail gevraagd voor een andere plaats.ok dit was nog vrij en hebben we dat gepakt.
Naar mate de dagen vorderde hadden we informatie over dit water opgedaan en dat het een zeer slecht water was met weinig vis en zeer weinig kilo's.terwijl zij het tegenovergestelde zeiden.

dus hebben wij dat proberen af te bellen.maar wij hadden geen annuleringsverzekering.
hadden we het kunnen rregelen dat we ieder 150€ boette moest betalen.hier gingen we dan maar mee akkoord.

Daarna hebben we via een andere reisagent een ander water gezocht.Hier zijn we dus hene gegaan op 04/08/07 - 11/08/07.

een maand later krijgen wij een brief van eurocarpgroup dat we moeten betalen voor dat water waar die weinig vis op zat .. maar wij waren er toch niet hene gegaan.
zij vroegen 480€/visser ipv 150€boete / visser. wij dachten ja dat zal dan vergisssing zijn.

nu gisteren krijgen wij terug een brief dat we moeten betalen , volgende keer deurwaarder op ons dak. Gaat dat zomaar? wij hebben dus niks voorschot moeten betalen of niks getekend.
En dan moeten wij zomaar volledige bedrag betalen voor iets waar we niet zijn gaan vissen..

Wat moet ik en mijn vismaat hiermee doen? want we weten echt geen raad en hebben echt wel schrik nu eigelijk..

Hopelijk op een oplossing.

Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Roedel
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 18 sep 2007 19:23

niemand die kan helpen..?

Mvg

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 20 sep 2007 10:34

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.Omgekeerd moet hij die beweert bevrijd te zijn, het bewijs leveren van de betaling of van het feit dat het tenietgaan van zijn verbintenis heeft teweeggebracht.”(Burgerlijk Wetboek).

Vorder aangetekend het bewijs van het bestaan van de overeenkomst.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”