lekdetectie firma komt kijken en rekend verplaatsing aan.

croos
Topic Starter

lekdetectie firma komt kijken en rekend verplaatsing aan.

#1 , 31 jan 2015 15:22

Dag iedereen,
via internet contacteer ik een lekdetectie bedrijf om te komen kijken voor een lek aan een velux raam
De technieker komt binnen en gaat boven kijken ...en zegt, ik moet terug komen met zeker nog een extra persoon om de regen te simuleren.
De technieker is amper 10 min aanwezig geweest.
Wij besluiten na zijn bezoek zelf te kijken en kuisen de omgeving rond de velux op (onder de pannen)
Blijkbaar hebben we nu geen lek meer en verwittigen tijdig het lekdetectie bedrijf dat ze niet meer moeten komen.
5 maand later krijgen we een factuur in de bus van 181,5 euro met vermelding voorrijkost.

wij zijn niet van plan dit bedrag te betalen, kan dit?

wij vinden dit niet kunnen ,deze week is er iemand gekomen om te kijken of wij schuifdeuren kunnen plaatsen....die man heeft ook geen factuur opgestuurd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2015 15:37

Wat staat er in hun algemene voorwaarden. Gratis was iets van de sp-a en Steve St...... Maar indien er niet expliciet vermeld staat dat het gratis is, zal je moeten betalen. Bedrijf is immers langs geweest. (Kost voertuig, brandstof, verzekering, werknemer,...)
En die gast van de schuifdeuren is nog maar pas de deur uit. Wacht nog maar een paar maanden. Dan komt de factuur waarschijnlijk wel, als je niets besteld bij hem

denlowie

#3 , 31 jan 2015 16:13

U heeft door contact te nemen een opdracht gegeven tot het controleren van je dak, hoelang dit ook duurde speelt geen rol, je moet de voorrij kosten sowieso betalen.

Het zij 150€ + 21% BTW = 181,5€

Als je dit niet betaald kan dit een zeer dure grap kosten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 31 jan 2015 16:58

Dus die mens moet gratis bij u komen kijken? U hebt gevraagd om langs te komen, dan mag hij daar zijn normaal tarief voor aanrekenen.

croos
Topic Starter

#5 , 31 jan 2015 18:26

Kunnen ze die voorrijkost eisen zonder dat ze dat op voorhand gemeld hebben?

sloeberken

#6 , 31 jan 2015 18:42

Je hebt via hun website een opdracht gegeven, welke ze ook uitgevoerd hebben. Hier ga je nergens een verhaal bij vinden.
Als ik u was betaalde ik die factuur, voor er nog andere kosten bijkomen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox

#7 , 31 jan 2015 19:01

Je hebt via hun website een opdracht gegeven, welke ze ook uitgevoerd hebben.
Er is een opdracht gegeven tot lekdetectie, welke ze NIET hebben uitgevoerd. Afhankelijk van wat er in de algemene voorwaarden staat kan de TS wel degelijk een punt hebben.
Mocht de TS een duidelijke omschrijving van het probleem hebben gegeven, dan moesten ze bij mij ook niet afkomen met "dit kan ik niet alleen".

mava105

#8 , 31 jan 2015 19:59

Waarom heb jij ook een lekdetectiebedrijf ingeschakeld voor een daklek? Dat zijn zowat de gemakkelijkste lekken om op te sporen. Anders is het wanneer het ergens in een muur zit of onder de grond.
Heb bijna 30 jaar lang het beheer gedaan van Horecagebouwen, honderden lekken opgespoord en hersteld. NOOIT een lekdetectiebedrijf gecontacteerd. Dat zijn zowat de duurste loodgieters, samen dan met de SOS bedrijven die je op de markt kan vinden. Een beetje logisch nadenken en je hebt het lek zo gevonden.

croos
Topic Starter

#9 , 01 feb 2015 06:42

Ik heb inderdaad het bedrijf ingeschakeld om een lekdetectie te verrichten en ze hebben dit niet uitgevoerd.
Wij hebben ook niets getekend qua algemene voorwaarden.
Een mondelinge voorwaarde melden heeft toch geen enkele juridische waarde, mochten ze dit hebben gezegd?
trouwens mochten ze dit hebben gemeld bij de telefonische afspraak zou ik ze zeker niet gevraagd hebben.

denlowie

#10 , 01 feb 2015 08:14

Een mondelinge voorwaarde melden heeft toch geen enkele juridische waarde, mochten ze dit hebben gezegd?

Een mondelinge overeenkomst is evenveel waard als een geschreven overeenkomst.

Het is ook daar door dat zeer veel bedrijven al hun telefoon gesprekken opnemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#11 , 01 feb 2015 10:48

Via internet of mail een opdracht geven is bindend, je hebt hun opdracht niet geheel laten uitvoeren. Het feit is wel dat ze heel laat (na 5 maand) een factuur sturen, wat in hun nadeel wel spreekt.
Je begrijp toch als je een zelfstandige laat komen voor iets, dat daar kosten aan verbonden zijn.

chantika

#12 , 01 feb 2015 12:01

Het is ook daar door dat zeer veel bedrijven al hun telefoon gesprekken opnemen.

Doet me aan iets denken.

In Indonesië waar ik vroeger woonde is dit ook van toepassing.

Een geschreven overeenkomst is evenveel waard als een overeenkomst op zegel.

Alle overeenkomsten hebben daar geen waarde.

LeenW

#13 , 01 feb 2015 12:48

Ik heb inderdaad het bedrijf ingeschakeld om een lekdetectie te verrichten en ze hebben dit niet uitgevoerd.
Wij hebben ook niets getekend qua algemene voorwaarden.
trouwens mochten ze dit hebben gemeld bij de telefonische afspraak zou ik ze zeker niet gevraagd hebben.

Maar de verplaatsingskosten zijn toch al gemaakt voor u annuleerde?

Ik snap echt niet dat u denk dat mensen gratis even tot bij u komen..

croos
Topic Starter

#14 , 01 feb 2015 14:54

allé, hier is een vloerder geweest , elektrieker, schrijnwerker, enz...allemaal om een prijsofferte te kunnen opmaken. Van geen enkele hebben we een verplaatsingsvergoeding moeten betalen...dat is toch normaal.

sloeberken

#15 , 01 feb 2015 15:27

allé, hier is een vloerder geweest , elektrieker, schrijnwerker, enz...allemaal om een prijsofferte te kunnen opmaken. Van geen enkele hebben we een verplaatsingsvergoeding moeten betalen...dat is toch normaal.
Een prijsofferte is totaal iets anders dan een opdracht.

Terug naar “Consumenten Koop”