Rekening betwisten - juridische opties?

Consument
Topic Starter

Rekening betwisten - juridische opties?

#1 , 30 jan 2015 18:06

Ik ben online een contract aangegaan van 1 jaar. Het ging om een dienstverlening. Na 3 dagen dienstverlening heb ik gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht. De dienstverlener vraagt nu een vergoeding van 90 euro voor deze 3 dagen dienstverlening. 1 jaar dienstverlening kost 200 euro. Overeenkomstig de huidige wetgeving mag er een evenredige vergoeding worden gevraagd voor reeds geleverde diensten (art 51 WER). Ik vind 90 euro aan de hoge kant. Na even opzoekwerk online heb ik énorm veel consumenten gevonden die hetzelfde probleem hadden bij dezelfde dienstverlener. Daarom wil ik eigenlijk een rechtszaak starten.

Mijn vraag: wat kan ik nu doen? Als schuldenaar kan ik geen rechtszaak starten denk ik? Moet ik het bedrag betalen? Kan ik achteraf dan een rechtszaak starten?
Als ik niet betaal gaan ze interesten aanrekenen...

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 30 jan 2015 18:45

Hebt u de factuur al geprotesteerd?

Consument
Topic Starter

#3 , 30 jan 2015 18:46

Via hun klachtendienst wel. Nog niet met een aangetekende brief.

Reclame

sloeberken

#4 , 30 jan 2015 18:59

Best protesteren met AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Consument
Topic Starter

#5 , 30 jan 2015 19:00

En daarna?

Consument
Topic Starter

#6 , 30 jan 2015 19:23

Als ik de rekening betwist via aangetekend schrijven, en de rekening niet betaal, volgen er dan geen aanmaningen, interesten en brieven van incasso-bureaus?

sloeberken

#7 , 30 jan 2015 20:12

Nee als de factuur geprotesteerd is kan enkel de vrederechter beslissen, wat je zal moeten betalen of niet betalen.
0f ze dit voor de vrederechter zullen brengen betwijfel ik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Consument
Topic Starter

#8 , 30 jan 2015 22:12

Bedankt! :)

Terug naar “Consumenten Koop”