Geannuleerde bestelling webshop
Geplaatst: 21 jan 2015 09:54
door tanjam
Ik bestelde onlangs een valies op de website van AS adventure. De valies in kwestie was afgeprijsd en stond als beschikbaar aangeduid op de site. Ik doorliep de hele procedure en betaalde ook meteen met kredietkaart. De levertermijn zou 3 tot 5 werkdagen zijn. Na 4 werkdagen krijg ik de bevestiging dat de valies binnenkort in mijn winkel zou toekomen (een beetje laat want er stond aangegeven dat de levertermijn 3-5 werkdagen zou zijn, maar bon). Een dag later krijg ik echter het bericht dat de bestelling geannuleerd is wegens een stocktekort en dat ik mijn geld zou terugkrijgen. Op dat moment had men al 5 werkdagen de tijd gehad om uit te zoeken waar die valies zich bevond. Mijn geld heb ik nog niet teruggezien (maar ik veronderstel dat dit wel in orde zal komen), maar ik heb gewoon een valies nodig. Men plaatst bedrieglijke zaken op de website (het was echt een mooie deal) en laat dan na om iets te leveren. Kan dit zomaar? Moet men de klant niet de keuze laten tussen ofwel een gelijkaardig product ofwel een terugbetaling?
Re: Geannuleerde bestelling webshop
Geplaatst: 21 jan 2015 10:41
door Turaki
Ging het over een koffer die nu niet meer verkocht wordt?
Re: Geannuleerde bestelling webshop
Geplaatst: 21 jan 2015 11:20
door mava105
Dit staat er in hun Algemene Voorwaarden:
Stockinformatie
a. Beschikbaarheid van producten online
We streven er steeds naar om correcte gegevens te verstrekken omtrent de voorradigheid en de leveringstermijnen van onze producten. Hoewel dit zelden voorkomt bij reguliere producten, kunnen er in drukke periodes toch minieme verschillen zijn tussen het reƫle en het opgegeven aantal producten in voorraad, wat een invloed kan hebben op de leveringstermijnen.
Als een product niet binnen de vooropgestelde termijn kan geleverd worden, is het onze gewoonte om onze klanten te informeren over de eventuele verwachte vertraging en om hen het tijdstip mee te delen waarop de producten vermoedelijk geleverd zullen worden. We streven ernaar om vertragingen zoveel mogelijk te beperken.
Op de detailpagina van elk product vind je een indicatie van de levertermijn (geldig voor Benelux) voor dat specifieke product:
Leverbaar in 1-3 werkdagen: deze producten zijn voorhanden in onze webstore en kunnen onmiddellijk verstuurd worden. Wanneer je meerdere stuks van eenzelfde artikel bestelt, kan de levertermijn verlengd worden. In dat geval brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte.
Leverbaar in 4-8 werkdagen: deze producten dienen vanuit onze lokale Stores naar de webstore te worden verzonden alvorens je bestelling kan worden afgehandeld.
Momenteel niet in stock: dit betekent dat het product niet voorradig is in onze webstore, noch in de lokale A.S.Adventure Stores. Je kan dit product bestellen en wij zullen je op de hoogte houden van de leveringstermijn.
Niet verkocht in de webshop: alle informatie omtrent dit product is beschikbaar in onze webstore, maar het product kan niet online besteld worden.
Wij bieden onze producten aan op onze website tot uitputting van voorraad. Bij afgeprijsde producten, kan het helaas gebeuren dat artikelen zijn uitverkocht. De weergave van de artikelen wordt op kleur-/maatniveau ieder kwartier bijgewerkt. Als binnen het kwartier meerdere klanten hetzelfde product in het winkelmandje plaatsen, wordt geleverd aan de klant die de bestelling als eerste heeft geplaatst.
De kans dat een artikel in de uitverkoop is uitverkocht, wordt groter als de periode tussen het plaatsen in het boodschappenmandje en "bestelling versturen" groter wordt.
Helaas kunnen wij je pas bij het verwerken in het magazijn precies meedelen of het bestelde product ook werkelijk kan worden geleverd. Wanneer een product niet meer in voorraad is, informeren wij je zo snel mogelijk.
A.S.Adventure kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.