Pagina 1 van 1

Sprake van niet correcte overeenkomst?

Geplaatst: 19 jan 2015 10:33
door t_jura
Vraag: Zou je na het lezen van deze algemene voorwaarden in zee gaan met *WINKEL*?
Betreft ook een online verkoper van materiaal. Maar de webshop geeft geen indicatie van algmene voorwaarden.
Ik vind het toch maar raar... wat denken jullie?


Algemeen

Deze algemene voorwaarden gelden voor al onze offerten, werkopdrachten, overeenkomsten en leveringen, tenzij er in een uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst van afgeweken wordt.

Door het geven van een opdracht (bestelling) worden deze algemene voorwaarden door de klant (opdrachtgever) als aanvaard beschouwd. Het veronderstelt bijgevolg de kennis en aanvaarding van onze tarieven, prijzen en algemene verkoopsvoorwaarden door de opdrachtgever en is bindend.

*WINKEL* is gerechtigd haar algemene voorwaarden en tarieven tussentijds te wijzigen of aan te vullen.

Offertes, prijzen en bestellingen

*WINKEL* verricht haar werkzaamheden op basis van het geldende uurtarief, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

Bedragen zijn in EUR en excl. 21% BTW.

Offertes hebben een geldigheidsduur van twee maanden na offertedatum.

Opgegeven prijzen zijn indicatief en niet bindend. De definitieve kostencalculatie kan afwijken indien de werkelijke opdracht afwijkt van de initiële inschattingen. Alle min- of meerwerk brengt uiteraard een min- of meerprijs met zich mee.

Prijzen zijn exclusief aankoop van stockbeelden en lettertypes.

Prijsverhogingen of enige andere kosten die redelijkerwijs noodzakelijk waren, opkomende na het tijdstip van de offerte doch voor het tijdstip van de levering of dienstverlening, worden door *WINKEL* aan de opdrachtgever in rekening gebracht.

De offertes van *WINKEL* worden opgesteld op basis van de door de klant gegeven aanwijzingen. Iedere wijziging hieraan brengt een prijsherziening met zich mee. (bijkomende correcties van de opdrachtgever worden steeds in rekening gebracht.)

Voorschot

*WINKEL* kan zowel voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst als tijdens de overeenkomst een waarborg of voorschot vragen.

Inhoud en aanlevering materiaal door opdrachtgever

Teksten worden door opdrachtgever aangeleverd in Word of RTF. Beelden worden door opdrachtgever aangeleverd aan een drukresolutie, voldoende om op ware grootte te kunnen gebruiken (300 dpi).

De opdrachtgever is eindverantwoordelijke voor de inhoud op zijn/haar website of drukwerk en *WINKEL* kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.

Copyright, gedeponeerde merken

De opdrachtgever bevestigt bij de bestelling dat alle stukken (teksten, foto’s, grafisch materiaal) die aan *WINKEL* worden overgemaakt eigendom zijn van de opdrachtgever.

De opdrachtgever mag geen gebruik maken van materiaal dat zou indruisen tegen de wetgeving op copyright en/of bestaande merknamen.

*WINKEL* is niet aansprakelijk voor claims of rechterlijke vervolging die zou voortspruiten uit het onrechtmatig aanleveren van materiaal dat indruist tegen de wetgeving op copyright en/of bestaande merknamen.

Websites

Voor websites draagt *WINKEL* er zorg voor dat alle pagina’s correct worden weergegeven in de meest populaire browsers. *WINKEL* is niet verantwoordelijk voor afwijkingen en verschillen tussen de verschillende browsers.

Duurtijd

Starter 250, 1 euro website, website+laptop:

De overeenkomst treedt in werking op de dag van activering van de dienst. Tenzij anders wordt overeengekomen, wordt de overeenkomst gesloten voor een periode van twee (2) jaar vanaf activering van de dienst. Op de vervaldatum wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur. De opzeggingsmodaliteiten worden verder in de algemene voorwaarden en bijzondere voorwaarden toegelicht.

Planning, uitvoerings-, betaal- en protesttermijnen

*WINKEL* houdt een overzicht bij van alle gepresteerde uren aan de opdracht. Dit overzicht is op elk moment op te vragen door de opdrachtgever.

Uitvoeringstermijnen zijn aangegeven bij wijze van inlichting. Vertraging of laattijdigheid geven geen aanleiding tot schadevergoeding.

Facturen dienen betaald te worden in euro en uiterlijk 20 dagen na factuurdatum.

Betwistingen en/of bezwaren dienen schriftelijk, aangetekend en gemotiveerd geuit binnen de acht dagen na factuurdatum. Het feit een betwisting en/of een bezwaar getekend te hebben, machtigt de klant niet zijn betaling uit te stellen of te weigeren. Het inhouden of verrekenen van opeisbare bedragen is slechts mogelijk op grond van een gerechtelijke uitspraak of mits schriftelijk akkoord van de verkoper. Een gerechtelijke of vrijwillige toekenning van betalingsuitstel doet geen afbreuk aan de nalatigheidsintresten en forfaitaire verhoging zoals voorzien in volgend punt.

Bij gebrek aan correcte betaling is de klant van rechtswege en zonder verdere ingebrekestelling of aanmaning een nalatigheidsintrest verschuldigd van 1% per maand op het onbetaald bedrag alsmede een forfaitaire verhoging van 10% met een minimum van 25 euro.

De Belgische wetgeving is van toepassing op onze facturen. De geschillen die zouden ontstaan, vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van Vlaams-Brabant.

Annulering van de bestellingen

Bij eventuele schorsing of opschorting van een opdracht door de opdrachtgever, is de opdrachtgever verplicht de reeds gemaakte onkosten te betalen als schadevergoeding, vermeerderd met 20%.

Opzegmodaliteiten door de klant

U kunt de overeenkomst opzeggen tijdens de minimumduur van de overeenkomst mits betaling van een opzegvergoeding gelijk aan de abonnementsgelden
voor de nog resterende maanden tot het einde van de minimumduur. Indien U uiterlijk één (1) maand voor het verstrijken van de minimumperiode de overeenkomst niet heeft opgezegd door middel van een aangetekend schrijven, wordt deze overeenkomst automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan U te allen tijde via een aangetekend schrijven de overeenkomst kosteloos beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens één (1) maand.

Bij beëindiging van deze overeenkomst, om welke reden ook, zal de Klant aan *WINKEL* alle bedragen betalen die hij verschuldigd is in het kader van deze overeenkomst.

Auteursrecht & intellectuele eigendom

Het auteursrecht van alle door *WINKEL* ontwikkelde ontwerpen ligt volledig bij *WINKEL*. Alle rechten voorbehouden. Er mogen geen ontwerpen zonder uitdrukkelijke toestemming van *WINKEL* worden gewijzigd, gekopieerd, verwijderd of aangepast worden.

*WINKEL* is ten alle tijde gerechtigd om haar naam op de gerealiseerde grafische uitingen en websites te vermelden. Het verwijderen van logo’s of teksten die verwijzen naar *WINKEL* is een schending van het auteursrecht.

De opdrachtgever stelt


*WINKEL* een kopie ter beschikking van het uiteindelijke ontwerp (advertentie, brochure, e.d.) en geeft *WINKEL* toestemming deze op te nemen in een portfolio.

Re: Sprake van niet correcte overeenkomst?

Geplaatst: 19 jan 2015 10:41
door denlowie
De forum regels zijn geen namen, van personen of firma's te gebruiken .

Re: Sprake van niet correcte overeenkomst?

Geplaatst: 27 jan 2015 23:11
door t_jura
aangepast!

Re: Sprake van niet correcte overeenkomst?

Geplaatst: 27 jan 2015 23:47
door Franciscus
U gaat in zee met een website maker die eigenaar blijft van alle zaken die er op staan?
U betaalt per maand bedrag X?
De firma's die ik ken en met soortgelijke in zee zijn gegaan voelde zich daarna klein beetje bedrogen veel geld voor weinig service.