Geprotesteerd SMS toch gefaktureerd
Geplaatst: 10 jan 2015 13:23
Beste volgende situatie doet zich voor:
Op 10 december ontvang ik uit het niets een SMS (in het frans) dat ik ben ingeschreven ben op een site en dat dit me 7,5 euro per week kost. Ik ben 100% zeker dat ik met mijn gsm (zakelijk) op niets ingeschreven ben.
Ik bel proximus klantendienst en laat weten dat ik niet akkoord ben met deze sms en de kosten. De operator legt me uit dat proximus hier eigenlijk niets te maken heeft en dat ik gewoon "Stop" dien te sturen. Ik geef aan dit toen maar dat ik toch een officiele klacht hiervoor wil registreren (mijn ervaring met deze grote bedrijven heeft me al geleerd dat een "paper trail" handig kan zijn). De dame in kwestie neemt mijn klacht op, ik krijg hiervoor een referentie. Na te hebben opgehangen stuur ik "Stop" naar het bewuste nummer. Het gaat volgens hun website om een duits bedrijf en ik heb hun website zelfs geen nederlandse uitleg kunnen vinden (enke frans, duits,...)...
Ik krijg geen SMS meer.
Ik krijg nu begin januari mijn faktuur blijkt er 22,5 euro (3 weken a 7,5) kosten te zijn aangerekend. Dus ook nog na de klacht, en na het versturen van stop, rekenen ze gewoon 7,5 euro per week aan.
Wat ik nu zou willen doen is:
- via aangetekend faktuur protesteren en terugbetaling eisen van het teveel gevraagde bedrag
- Hen wijzen op mijn klacht van 10-12, mijn "stop" bericht (met screenshot in copie) en dat Proximus dus wist dat ik niet akkoord met de kosten
- men geen enkel bewijs heeft geleverd en hiervoor verwijzen naar “Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek)" voor deze aangerekende kosten.
- hun standaard tekst vermeld op de faktuur onwettelijk is, gezien hogergenoemde wettekst:
Rol van BelgacomN.V.:
- Verzamelt via haar factuur producten/diensten die verkocht werden door derden.
- Vergemakkelijkt de betaling,maar aanvaardt geen enke leverantwoordelijkheid voor de uitvoering van de aankoop.
Gelieve u recht streeks tot deder de aanbieder van de dienst te wendenin geval van een klacht of als u voor de aankoop een factuur
wenst.
Informatie derde(n):ziewebsiteofteletekstpagina vandeaanbieder.
- ik volgens hun instructies het woord "Stop" heb gestuurd maar men hier geen rekening mee houd
- Het verboden is iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden.
Het is eveneens verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enige dienst te verlenen met het verzoek die dienst, tegen betaling van zijn prijs, te aanvaarden. (Artikel 76 Van de wet op de handelspraktijken)
- een kopie van dit schrijven naar de ombudsdienst voor telecommunicatie gaat
Ik heb deze informatie vooral verzameld uit deze draad http://www.juridischforum.be/forum/view ... &hilit=sms" onclick="window.open(this.href);return false;. Is deze informatie nog relevant? Zijn er betere argumenten die ik kan aanhalen
Zoals aangeven zal ik terugbetaling eisen, en de stopzetting van deze berichten en dit ten laatste voor 1 februari (volgende faktuurdatum is 5 februari). Omdat ik vrees dat Proximus, zoals ze dat steeds doen, gewoon doof blijft voor dit schrijven en koppig blijft door gaan met fakturen zou ik in mijn schrijven willen aangeven dat indien men niet reageerd, hetzij terugbetalen of bewijs leveren, alle volgende ingebrekestellingen en rappels een minimaal forfaitre kost van 15 euro per schrijven zal aanrekenen. Maar hoe formuleer ik dit best en is dit afdwingbaar?
Uiteraard wil ik kosten terug, maar ik vooral principieel oneens dat men mij kosten kan opdwingen waarvan mens wist van dag 1 dat ik er niet mee akkoord ga!
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Op 10 december ontvang ik uit het niets een SMS (in het frans) dat ik ben ingeschreven ben op een site en dat dit me 7,5 euro per week kost. Ik ben 100% zeker dat ik met mijn gsm (zakelijk) op niets ingeschreven ben.
Ik bel proximus klantendienst en laat weten dat ik niet akkoord ben met deze sms en de kosten. De operator legt me uit dat proximus hier eigenlijk niets te maken heeft en dat ik gewoon "Stop" dien te sturen. Ik geef aan dit toen maar dat ik toch een officiele klacht hiervoor wil registreren (mijn ervaring met deze grote bedrijven heeft me al geleerd dat een "paper trail" handig kan zijn). De dame in kwestie neemt mijn klacht op, ik krijg hiervoor een referentie. Na te hebben opgehangen stuur ik "Stop" naar het bewuste nummer. Het gaat volgens hun website om een duits bedrijf en ik heb hun website zelfs geen nederlandse uitleg kunnen vinden (enke frans, duits,...)...
Ik krijg geen SMS meer.
Ik krijg nu begin januari mijn faktuur blijkt er 22,5 euro (3 weken a 7,5) kosten te zijn aangerekend. Dus ook nog na de klacht, en na het versturen van stop, rekenen ze gewoon 7,5 euro per week aan.
Wat ik nu zou willen doen is:
- via aangetekend faktuur protesteren en terugbetaling eisen van het teveel gevraagde bedrag
- Hen wijzen op mijn klacht van 10-12, mijn "stop" bericht (met screenshot in copie) en dat Proximus dus wist dat ik niet akkoord met de kosten
- men geen enkel bewijs heeft geleverd en hiervoor verwijzen naar “Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek)" voor deze aangerekende kosten.
- hun standaard tekst vermeld op de faktuur onwettelijk is, gezien hogergenoemde wettekst:
Rol van BelgacomN.V.:
- Verzamelt via haar factuur producten/diensten die verkocht werden door derden.
- Vergemakkelijkt de betaling,maar aanvaardt geen enke leverantwoordelijkheid voor de uitvoering van de aankoop.
Gelieve u recht streeks tot deder de aanbieder van de dienst te wendenin geval van een klacht of als u voor de aankoop een factuur
wenst.
Informatie derde(n):ziewebsiteofteletekstpagina vandeaanbieder.
- ik volgens hun instructies het woord "Stop" heb gestuurd maar men hier geen rekening mee houd
- Het verboden is iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enig produkt toe te zenden met het verzoek dit tegen betaling van zijn prijs te verwerven of het anders, zelfs kosteloos, aan de afzender terug te zenden.
Het is eveneens verboden iemand, zonder dat hij hierom eerst heeft verzocht, enige dienst te verlenen met het verzoek die dienst, tegen betaling van zijn prijs, te aanvaarden. (Artikel 76 Van de wet op de handelspraktijken)
- een kopie van dit schrijven naar de ombudsdienst voor telecommunicatie gaat
Ik heb deze informatie vooral verzameld uit deze draad http://www.juridischforum.be/forum/view ... &hilit=sms" onclick="window.open(this.href);return false;. Is deze informatie nog relevant? Zijn er betere argumenten die ik kan aanhalen
Zoals aangeven zal ik terugbetaling eisen, en de stopzetting van deze berichten en dit ten laatste voor 1 februari (volgende faktuurdatum is 5 februari). Omdat ik vrees dat Proximus, zoals ze dat steeds doen, gewoon doof blijft voor dit schrijven en koppig blijft door gaan met fakturen zou ik in mijn schrijven willen aangeven dat indien men niet reageerd, hetzij terugbetalen of bewijs leveren, alle volgende ingebrekestellingen en rappels een minimaal forfaitre kost van 15 euro per schrijven zal aanrekenen. Maar hoe formuleer ik dit best en is dit afdwingbaar?
Uiteraard wil ik kosten terug, maar ik vooral principieel oneens dat men mij kosten kan opdwingen waarvan mens wist van dag 1 dat ik er niet mee akkoord ga!
Alvast bedankt voor jullie feedback!