Laptop - waterschade herstellingsplaats
Geplaatst: 08 jan 2015 18:10
Beste,
Ik kocht in maart 2014 een laptop van Medion online. Het toestel werd geleverd en was zeer tevreden. Ik kreeg een garantie van Medion van 3j.
In de maand juli 2014 bracht ik de laptop naar een computerwinkel om te laten opschonen en antivirus te laten installeren.
Ik zou een telefoontje krijgen van de winkel als alles was uitgevoerd. Ik kreeg geen telefoon en zocht zelf contact met de winkel.
De filiaalhouder vertelde me dat er wegens hevige regenbuien waterschade was in hun werkruimte en dat mijn laptop middenin een plas stond waar de regen was binnengestroomd.
Ik bezocht de winkel na dit verhaal en de man legde alles uit en ja dit kan overal gebeuren vertelde ik.
Het toestel was niet meer te redden want het had toch wel van zaterdagavond tot dinsdagochtend in het water gestaan.
Ze zouden alles doorgeven aan de verzekering en tot een oplossing komen.
Verschillende keren zocht ik contact met het bedrijf en tot op heden geen oplossing. Eind novermber 2014 kreeg ik een ander verhaal, mijn laptop zou op hun kosten repareert worden.
Ik heb dan een mail gestuurd nadien om te zeggen dat ik afzie van deze oplossing daar ik mijn garantie (3j) van Medion ga verliezen als zij vaststellen dat de computer elders werd geopend.
Wat is jullie advies en wat zijn mijn rechten als consument?
Dank u voor jullie advies.
Mvg,
Elene
Ik kocht in maart 2014 een laptop van Medion online. Het toestel werd geleverd en was zeer tevreden. Ik kreeg een garantie van Medion van 3j.
In de maand juli 2014 bracht ik de laptop naar een computerwinkel om te laten opschonen en antivirus te laten installeren.
Ik zou een telefoontje krijgen van de winkel als alles was uitgevoerd. Ik kreeg geen telefoon en zocht zelf contact met de winkel.
De filiaalhouder vertelde me dat er wegens hevige regenbuien waterschade was in hun werkruimte en dat mijn laptop middenin een plas stond waar de regen was binnengestroomd.
Ik bezocht de winkel na dit verhaal en de man legde alles uit en ja dit kan overal gebeuren vertelde ik.
Het toestel was niet meer te redden want het had toch wel van zaterdagavond tot dinsdagochtend in het water gestaan.
Ze zouden alles doorgeven aan de verzekering en tot een oplossing komen.
Verschillende keren zocht ik contact met het bedrijf en tot op heden geen oplossing. Eind novermber 2014 kreeg ik een ander verhaal, mijn laptop zou op hun kosten repareert worden.
Ik heb dan een mail gestuurd nadien om te zeggen dat ik afzie van deze oplossing daar ik mijn garantie (3j) van Medion ga verliezen als zij vaststellen dat de computer elders werd geopend.
Wat is jullie advies en wat zijn mijn rechten als consument?
Dank u voor jullie advies.
Mvg,
Elene