garantie laptop
Geplaatst: 02 jan 2015 02:40
Beste,
Ik heb een meningsverschil met de klanten/hersteldienst van een bekende winkelketen x.
Ik kocht een laptop die nu aanzienlijke schade vertoont ruim binnen de garantieperiode.
Door de aard van de schade zijn ze bij x ervan overtuigd dat het om schade gaat door de gebruiker zelf veroorzaakt en dus buiten de garantie valt.
Na enige discussie begon ik mij erbij neer te leggen tot ik op internet verder opzoekwerk verrichtte.
Het blijkt een zeer frequent probleem te zijn specifiek voor mijn serie van laptop van merk y. Verschillende professionele herstellers spreken zelf van en ik citeer; " a complete engineering blunder by y", met duidelijk gedocumenteerde omschrijving van het probleem en de oorzaak.
Verandert dit juridisch gezien iets aan de situatie en welke stappen kan ik nemen wanneer een nieuwe confrontatie met de lokale winkelmanager uiteraard met de afgedrukte documentatie als bewijs dat het om een productiefout gaat vruchteloos blijkt.
Ik heb het bewust vrij vaag gehouden maar wanneer extra info mogelijk relevant kan zijn antwoord ik gerust op verdere vragen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en iedereen een fantastisch 2015 toegewenst.
Ik heb een meningsverschil met de klanten/hersteldienst van een bekende winkelketen x.
Ik kocht een laptop die nu aanzienlijke schade vertoont ruim binnen de garantieperiode.
Door de aard van de schade zijn ze bij x ervan overtuigd dat het om schade gaat door de gebruiker zelf veroorzaakt en dus buiten de garantie valt.
Na enige discussie begon ik mij erbij neer te leggen tot ik op internet verder opzoekwerk verrichtte.
Het blijkt een zeer frequent probleem te zijn specifiek voor mijn serie van laptop van merk y. Verschillende professionele herstellers spreken zelf van en ik citeer; " a complete engineering blunder by y", met duidelijk gedocumenteerde omschrijving van het probleem en de oorzaak.
Verandert dit juridisch gezien iets aan de situatie en welke stappen kan ik nemen wanneer een nieuwe confrontatie met de lokale winkelmanager uiteraard met de afgedrukte documentatie als bewijs dat het om een productiefout gaat vruchteloos blijkt.
Ik heb het bewust vrij vaag gehouden maar wanneer extra info mogelijk relevant kan zijn antwoord ik gerust op verdere vragen.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en iedereen een fantastisch 2015 toegewenst.