stookolie 1 keer besteld, 2 keer geleverd
Geplaatst: 12 dec 2014 16:30
Beste,
Volgende situatie stelt zich:
- woensdag bestel ik telefonisch 1000L stookolie, dit zou donderdag geleverd worden
- donderdag levert men die stookolie bij de buren (ook klant van deze leverancier)
- vrijdag bel ik om te vragen waar mijn stookolie blijft, deze zou vrijdag in de loop van de dag geleverd worden.
- vrijdagmiddag wordt er geleverd, een paar uur later nog een keer
De tank zit buiten mijn huis dus er werd geleverd in mijn afwezigheid, er wordt telkens een leverbon in mijn brievenbus gestoken.
Daarstraks bel ik de leverancier met dit verhaal en vraag hoe hij dit voor zich ziet qua betaling.
Ik denk dat ik niet hoef te betalen voor een levering die ik niet besteld heb, voor mijn part mag hij die stookolie ook gewoon komen terughalen.
Leverancier stelt op basis van mijn eerder verbruik 'dat ik met 1000L toch de winter niet zou doorkomen, dus dat ik die niet-bestelde 1000L mag betalen over een maand of twee, wanneer ik toch opnieuw zou bestellen'.
Qua verbruik heeft de leverancier gelijk: ik kom de winter niet door op 1000L. Maar het wringt mij een beetje dat ik op deze manier niet zelf bepaal bij wie ik een ev. volgende bestelling doe en dat de leverancier het blijkbaar al een hele grote toegeving vindt mij dit uitstel van betaling toe laten.
Wat is mijn en zijn recht? Moet ik betalen voor een fout die duidelijk bij hem ligt?
Volgende situatie stelt zich:
- woensdag bestel ik telefonisch 1000L stookolie, dit zou donderdag geleverd worden
- donderdag levert men die stookolie bij de buren (ook klant van deze leverancier)
- vrijdag bel ik om te vragen waar mijn stookolie blijft, deze zou vrijdag in de loop van de dag geleverd worden.
- vrijdagmiddag wordt er geleverd, een paar uur later nog een keer
De tank zit buiten mijn huis dus er werd geleverd in mijn afwezigheid, er wordt telkens een leverbon in mijn brievenbus gestoken.
Daarstraks bel ik de leverancier met dit verhaal en vraag hoe hij dit voor zich ziet qua betaling.
Ik denk dat ik niet hoef te betalen voor een levering die ik niet besteld heb, voor mijn part mag hij die stookolie ook gewoon komen terughalen.
Leverancier stelt op basis van mijn eerder verbruik 'dat ik met 1000L toch de winter niet zou doorkomen, dus dat ik die niet-bestelde 1000L mag betalen over een maand of twee, wanneer ik toch opnieuw zou bestellen'.
Qua verbruik heeft de leverancier gelijk: ik kom de winter niet door op 1000L. Maar het wringt mij een beetje dat ik op deze manier niet zelf bepaal bij wie ik een ev. volgende bestelling doe en dat de leverancier het blijkbaar al een hele grote toegeving vindt mij dit uitstel van betaling toe laten.
Wat is mijn en zijn recht? Moet ik betalen voor een fout die duidelijk bij hem ligt?