Is er hier nog iets verder in gebeurd? Bent u er vanaf?
We zitten in dezelfde situatie: 1e munt besteld en betaald. Krijgen ongevraagd 2e munt. Meerdere malen gebeld naar klantendienst. Ze hebben 2x beloofd om enveloppe op te sturen om de munt te kunnen retourneren => nooit gekregen die enveloppe. Laatste aanmaning dateert van begin 2015. Krijgt nu brief van Intrum dat de schuldvordering aan hen is overgedragen ... We wilden die munt niet, hebben er ook niet voor getekend.
Indien je nergens uw akkoord gegeven hebt om de 2e munt aan te kopen, suur dan een aangetekend schrijven aan het incassoburo waarin u hen vriendelijk meldt dat u inderdaad een eerste munt besteld en betaald hebt, maar nooit akkoord gegaan bent om de tweede munt aan te kopen. Vraag hen een bewijs voor te leggen waarin u akkoord ging met de aankoop van de 2e munt en indien ze dit bewijs niet kunnen voorleggen, vraag hen dan dat ze u niet meer contacteren. Meld hen dat u niet zal nalaten klacht neer te leggen wegens belaging, indien ze u toch contacteren zonder het gervraagde bewijs voor te leggen.
Let op, dit is dus enkel de correcte manier indien u niet akkoord gegaan bent met de bestelling. Indien u ergens een overeenkomst aangegaan bent voor die eerste munt, waarin stond dat de tweede munt zou opgestuurd worden tenzij u tijdig zou opzeggen, moet u een bewijs kunnen voorleggen dat u effectief opgezegd hebt! Als u nergens iets ondertekend of bevestigd hebt in verband met die tweede (of volgende munten), kan u dus zo'n aangetekende brief sturen...