Incassobureau
Geplaatst: 09 dec 2014 19:44
Dag lieve leden van het Juridisch Forum,
Na de verschillende posts die ik al gemaakt heb, had ik gehoopt dat ik voor een langere periode eens geen beroep zou moeten doen op jullie advies en mening. Niet dus.
Deze ochtend kreeg ik een SMS van een incassobureau, Intrum Justitia genaamd. Ik moet blijkbaar 100,80 euro betalen, anders krijg ik bezoek van de deurwaarder.
Het verhaal zit zo, in mei 2014 worden we gebeld door Proximus/Belgacom (op dat moment zitten we nog bij Telenet voor internet en televisie) omdat we onze GSM's bij Proximus hebben. Ze doen hun uitleg over hoeveel voordeliger zij wel zijn dan Telenet. Omdat we op 1 juli 2014 zouden verhuizen, leek het ons wel een ideaal moment om eens een andere televisie- en internetprovider uit te proberen.
De contracten voor het nieuwe appartement, te starten op 1 juli 2014, voor internet, televisie en twee GSM-abonnementen, zijn rond mei/juni 2014 getekend. Onze oude GSM-abonnementen worden overgenomen in het nieuwe pack van Belgacom/Proximus.
Nu blijkt dat er een factuur van Proximus van juni 2014 (die toekomt in juli 2014) terechtgekomen zou zijn op het oude adres en de nieuwe bewoners van het oude adres hebben ons hier niets van gezegd (we hebben de post niet laten doorsturen omdat we alle instanties [Proximus incluis!] verwittigd hadden en we zijn in juli 2014 nog een aantal keren op het oude adres langsgeweest om toch nog verloren post op te halen).
Op 30 september 2014 zou Proximus dit aan het incassobureau overgemaakt hebben. Het incassobureau heeft blijkbaar, naar eigen zeggen, ook brieven gestuurd naar ons ... maar op het oude adres (ook hiervan een bericht gekregen van de nieuwe huurders).
Na de SMS heb ik in paniek gebeld naar het incassobureau om te weten te komen wat het is, ook al ging ik uit van een vergissing.
Onmiddellijk daarna ben ik naar de Proximus-winkel gegaan en daar hebben ze de gegevens nagekeken en volgens hun blijkt alles in orde te zijn. Om zeker te zijn hebben ze me naar de klantendienst laten bellen, maar ook daar zeggen ze dat alles al betaald is en dat ik dat maar moest doorgeven aan het incassobureau.
Denkende dat alles dan toch opgelost is, bel ik weer naar het incassobureau, maar daar zeggen ze dat de procedure in gang gezet is en dat ik zal betalen.
Wat moet ik nu doen?
Na de verschillende posts die ik al gemaakt heb, had ik gehoopt dat ik voor een langere periode eens geen beroep zou moeten doen op jullie advies en mening. Niet dus.
Deze ochtend kreeg ik een SMS van een incassobureau, Intrum Justitia genaamd. Ik moet blijkbaar 100,80 euro betalen, anders krijg ik bezoek van de deurwaarder.
Het verhaal zit zo, in mei 2014 worden we gebeld door Proximus/Belgacom (op dat moment zitten we nog bij Telenet voor internet en televisie) omdat we onze GSM's bij Proximus hebben. Ze doen hun uitleg over hoeveel voordeliger zij wel zijn dan Telenet. Omdat we op 1 juli 2014 zouden verhuizen, leek het ons wel een ideaal moment om eens een andere televisie- en internetprovider uit te proberen.
De contracten voor het nieuwe appartement, te starten op 1 juli 2014, voor internet, televisie en twee GSM-abonnementen, zijn rond mei/juni 2014 getekend. Onze oude GSM-abonnementen worden overgenomen in het nieuwe pack van Belgacom/Proximus.
Nu blijkt dat er een factuur van Proximus van juni 2014 (die toekomt in juli 2014) terechtgekomen zou zijn op het oude adres en de nieuwe bewoners van het oude adres hebben ons hier niets van gezegd (we hebben de post niet laten doorsturen omdat we alle instanties [Proximus incluis!] verwittigd hadden en we zijn in juli 2014 nog een aantal keren op het oude adres langsgeweest om toch nog verloren post op te halen).
Op 30 september 2014 zou Proximus dit aan het incassobureau overgemaakt hebben. Het incassobureau heeft blijkbaar, naar eigen zeggen, ook brieven gestuurd naar ons ... maar op het oude adres (ook hiervan een bericht gekregen van de nieuwe huurders).
Na de SMS heb ik in paniek gebeld naar het incassobureau om te weten te komen wat het is, ook al ging ik uit van een vergissing.
Onmiddellijk daarna ben ik naar de Proximus-winkel gegaan en daar hebben ze de gegevens nagekeken en volgens hun blijkt alles in orde te zijn. Om zeker te zijn hebben ze me naar de klantendienst laten bellen, maar ook daar zeggen ze dat alles al betaald is en dat ik dat maar moest doorgeven aan het incassobureau.
Denkende dat alles dan toch opgelost is, bel ik weer naar het incassobureau, maar daar zeggen ze dat de procedure in gang gezet is en dat ik zal betalen.
Wat moet ik nu doen?