onderhoudsinterval + garantie

Cinne
Topic Starter

onderhoudsinterval + garantie

#1 , 09 dec 2014 10:46

Beste mensen
Graag had ik hier wat informatie bekomen betreffende mijn 'probleem'.
Begin oktober heb ik een tweedehandswagen (5 jaar oud) gekocht bij een autoverkoper.
Hierbij heb ik drie jaar garantie gekregen (1 jaar volledig, twee jaar op het motorblok).
Nu vragen ze om de eerste keer na 5000 km op onderhoud te gaan.
Daarna is het om de 10 000 km.

Ik heb ondertussen 5000 km gereden waardoor ik nu al op onderhoud zou moeten gaan.
Na telefonisch contact met de officiële verdeler van het merk, kwam ik te weten dat het onderhoudsinterval van deze wagen pas om de 20 000 km is.

Mijn vraag is of ik verplicht ben om het onderhoudsinterval van 5000km en 10000 km te respecteren, om mijn garantie te behouden?
Of kan ik gerust zeggen dat ik dit pas om de 20 000km wil doen (met behoud van mijn garantie).

Alvast bedankt voor de moeite en raad!!
Vriendelijke groet,
Cinne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 09 dec 2014 11:49

Staat dit vermeld op u bestelbon of factuur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Cinne
Topic Starter

#3 , 12 dec 2014 07:57

Bij nazicht staat dit op mijn factuur vermeld.

Reclame

Cinne
Topic Starter

#4 , 17 dec 2014 10:52

Niemand?

calendomatic

#5 , 04 jan 2015 22:20

Er is een verschil tussen wettelijke garantie en de commerciele garantie die langer is.
Om beroep te kunnen doen op de wettelijke garantie is dit niet nodig wel om beroep te kunnen doen op de commerciele garantie...

Terug naar “Consumenten Koop”