Maatkast na 3de plaatsing nog niet in orde - help
Geplaatst: 27 nov 2014 21:21
Rond 12 mei bestellen wij bij de firma x een maatkast voor de prijs van 4000€ wat voor ons toch een hele hap uit ons budget was.
Maar goed, aangezien de overtuiging van de verkoper van de kwaliteit en perfectie van de plaatsing waren wij van mening dat het zijn geld waard is en het een kast voor het leven is. We betalen 1000€ voorschot en een aantal weken later krijgen we telefoon dat de kast gemaakt is en ze ze kunnen komen plaatsen.
Op 10 april 2014 komen ze dan ook de kast plaatsen en stel ik na plaatsing vast dat de plaatsers niet nauw hebben gezien en dat dit op ongeveer 15 plaatsen beschadigd is. Sommige miniem, andere krassen tot 40 cm lang en gaten door de gyproc. Anderzijds staken ook de nagels door de kast op onregelmatige afstand door het zichtbare vlak. Dit wordt door de plaatsers weggelachen en ze waren weg.
Toen wij ’s avonds de kast wouden vullen stelden wij echter nog wat mankementen vast zoals: Plastiek vast tussen het hout en de handvaten, alu rail van de deuren reeds op meerder plaatsen bekrast, krassen in de binnenkant, planken niet recht (1 cm schee op 80cm), vijzen los, paslatten krom, … samengevat waren wij niet tevreden over de plaatsing.
Wij hebben dan ook de dag erna per mail alles doorgegeven met foto materiaal.
Paar weken later komt de verkoper en spreken we af dat hij een 150€ korting geeft voor het beschadigd plafond, ze de planken met nagels gaan vervangen zonder nagels en de kast geen rechtzetten.
Op 12 september komen dezelfde plaatsers terug met nieuwe zijkanten. Wij blij maar helaas … op het eerste zicht ok maar wij stellen opnieuw vast dat:
De kast nu naar achter helt met ongeveer 3 cm, de twee boven hoeken beschadigd zijn, er stukken afgebroken zijn van de bodemplaat en ze de nieuwe zijkanten tussen de vloer en het plafond geklopt hebben waardoor het plafond 3 a 4 mm naar boven is gekomen met scheuren als gevolg. Tevens waren en stukken pleisterweg uit de muur.
Wij stellen de verkopen opnieuw de dag erna op de hoogte hiervan met de vraag of dit de gebruikelijke afleverkwaliteit is van hun werk.
Aangezien de foto’s zeer duidelijk waren konden ze niet anders dan bevestigen dat het fout gelopen is. De beschadigde stukken worden besteld en er zou een detailplaatser meekomen om alles op te volgen tijdens de plaatsing. Ik vraag dat de verkoper zou meekomen om een oogje in het zeil te houden aangezien het al 2 keer fout gegaan is.
Ik geef aan dat ik het plafond ga repareren en ga schilderen daar het winter gaat worden en de verlichting terug en de verwarming terug tegen de muur moet.moet en ik de kamer klaar wil hebben. Op mijn vraag dat dit een probleem is komt geen antwoord dus ga ik ervan uit dat zoals beloofd de plaatsers experts zijn in hun beroep.
Op 21 november 2014 komen diezelfde 2 plaatsers (al lichtjes geënerveerd) zonder detail plaatser of verkoper voor de 3de maal de kast demonteren en monteren.
Na de plaatsing met de plaatsers nog aanwezig steil ik vast dat weeral het plafond op diverse plaatsen in beschadigd, ze de bodemplaat hebben verwijdert welke wij gevraagd hadden, de onderste rail van de kast 5 cm te smal is en een spleet heeft van 5 a 6 mm aan de binnenzijde. Ook hangt er bruine verf aan de kast terwijl ik zelfs geen bruine verf in huis heb. Ik bel onmiddellijk naar de winkel waar ik in eerste instantie te horen krijg dat ze dat niets meer gaan doen. Bijgevolg stuur ik ook dezelfde dag een mail, en de dag erna nog een daar de stoppen van de deuren afgezaagd zijn , er een deur niet sluit en er een kras zit in de deur van de slaapkamer. Ik stel dan ook de vraag of ze onbekwaam zijn of er toch misschien sprake is van het uitwerken van hun frustratie.
Dinsdag krijg ik toch de bevestiging dat ze de bodemplaat gaan komen plaatsen en de rail gaan corrigeren. Van de rest wordt niets gezegd.
Dus een 4de keer !!!!
Wat kunnen/mogen we doen en of eisen ?
Ik wil in ieder geval die 2 plaatsers niet meer in mijn huis. Kan ik dit eisen ? Of lever maar en ik leg ze er zelf wel onder ?
Ondertussen heb ik ook voor de 2de maal een beschadigd plafond, een binnendeur die herschilderd moet worden wat we zelf niet kunnen omwille van het kleur, de aluminium rail die ondertussen op een 6 tal plaatsen beschadigd is, plafond dat nog altijd staat doordat de planken te lang zijn, verf op de kast, …. Wat hiermee? Vraag ik korting omwille van het plafond, deur,……
Lang verhaal maar ik ben er 4 dagen ziek van geweest. We wouden enkel een kast dat er nieuw uitzag en een leven lang meeging.
Bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen.
ps: is melding per mail voldoende of stuur ik best ook aan aangetekende brief voor een ingebreke stelling ?
Maar goed, aangezien de overtuiging van de verkoper van de kwaliteit en perfectie van de plaatsing waren wij van mening dat het zijn geld waard is en het een kast voor het leven is. We betalen 1000€ voorschot en een aantal weken later krijgen we telefoon dat de kast gemaakt is en ze ze kunnen komen plaatsen.
Op 10 april 2014 komen ze dan ook de kast plaatsen en stel ik na plaatsing vast dat de plaatsers niet nauw hebben gezien en dat dit op ongeveer 15 plaatsen beschadigd is. Sommige miniem, andere krassen tot 40 cm lang en gaten door de gyproc. Anderzijds staken ook de nagels door de kast op onregelmatige afstand door het zichtbare vlak. Dit wordt door de plaatsers weggelachen en ze waren weg.
Toen wij ’s avonds de kast wouden vullen stelden wij echter nog wat mankementen vast zoals: Plastiek vast tussen het hout en de handvaten, alu rail van de deuren reeds op meerder plaatsen bekrast, krassen in de binnenkant, planken niet recht (1 cm schee op 80cm), vijzen los, paslatten krom, … samengevat waren wij niet tevreden over de plaatsing.
Wij hebben dan ook de dag erna per mail alles doorgegeven met foto materiaal.
Paar weken later komt de verkoper en spreken we af dat hij een 150€ korting geeft voor het beschadigd plafond, ze de planken met nagels gaan vervangen zonder nagels en de kast geen rechtzetten.
Op 12 september komen dezelfde plaatsers terug met nieuwe zijkanten. Wij blij maar helaas … op het eerste zicht ok maar wij stellen opnieuw vast dat:
De kast nu naar achter helt met ongeveer 3 cm, de twee boven hoeken beschadigd zijn, er stukken afgebroken zijn van de bodemplaat en ze de nieuwe zijkanten tussen de vloer en het plafond geklopt hebben waardoor het plafond 3 a 4 mm naar boven is gekomen met scheuren als gevolg. Tevens waren en stukken pleisterweg uit de muur.
Wij stellen de verkopen opnieuw de dag erna op de hoogte hiervan met de vraag of dit de gebruikelijke afleverkwaliteit is van hun werk.
Aangezien de foto’s zeer duidelijk waren konden ze niet anders dan bevestigen dat het fout gelopen is. De beschadigde stukken worden besteld en er zou een detailplaatser meekomen om alles op te volgen tijdens de plaatsing. Ik vraag dat de verkoper zou meekomen om een oogje in het zeil te houden aangezien het al 2 keer fout gegaan is.
Ik geef aan dat ik het plafond ga repareren en ga schilderen daar het winter gaat worden en de verlichting terug en de verwarming terug tegen de muur moet.moet en ik de kamer klaar wil hebben. Op mijn vraag dat dit een probleem is komt geen antwoord dus ga ik ervan uit dat zoals beloofd de plaatsers experts zijn in hun beroep.
Op 21 november 2014 komen diezelfde 2 plaatsers (al lichtjes geënerveerd) zonder detail plaatser of verkoper voor de 3de maal de kast demonteren en monteren.
Na de plaatsing met de plaatsers nog aanwezig steil ik vast dat weeral het plafond op diverse plaatsen in beschadigd, ze de bodemplaat hebben verwijdert welke wij gevraagd hadden, de onderste rail van de kast 5 cm te smal is en een spleet heeft van 5 a 6 mm aan de binnenzijde. Ook hangt er bruine verf aan de kast terwijl ik zelfs geen bruine verf in huis heb. Ik bel onmiddellijk naar de winkel waar ik in eerste instantie te horen krijg dat ze dat niets meer gaan doen. Bijgevolg stuur ik ook dezelfde dag een mail, en de dag erna nog een daar de stoppen van de deuren afgezaagd zijn , er een deur niet sluit en er een kras zit in de deur van de slaapkamer. Ik stel dan ook de vraag of ze onbekwaam zijn of er toch misschien sprake is van het uitwerken van hun frustratie.
Dinsdag krijg ik toch de bevestiging dat ze de bodemplaat gaan komen plaatsen en de rail gaan corrigeren. Van de rest wordt niets gezegd.
Dus een 4de keer !!!!
Wat kunnen/mogen we doen en of eisen ?
Ik wil in ieder geval die 2 plaatsers niet meer in mijn huis. Kan ik dit eisen ? Of lever maar en ik leg ze er zelf wel onder ?
Ondertussen heb ik ook voor de 2de maal een beschadigd plafond, een binnendeur die herschilderd moet worden wat we zelf niet kunnen omwille van het kleur, de aluminium rail die ondertussen op een 6 tal plaatsen beschadigd is, plafond dat nog altijd staat doordat de planken te lang zijn, verf op de kast, …. Wat hiermee? Vraag ik korting omwille van het plafond, deur,……
Lang verhaal maar ik ben er 4 dagen ziek van geweest. We wouden enkel een kast dat er nieuw uitzag en een leven lang meeging.
Bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen.
ps: is melding per mail voldoende of stuur ik best ook aan aangetekende brief voor een ingebreke stelling ?