verkoop door mondelinge overeenkomst

bep
Topic Starter
Berichten: 2

verkoop door mondelinge overeenkomst

#1 , 04 sep 2007 02:28

Hallo,

Wij hebben dieren verkocht voor de helft voor een x bedrag op mondelinge basis.

1 van deze dieren is tussentijds verzekerd voor een bepaalde waarde door de koper wat ook het aankoopbedrag overschrijd, wij hebben het dier voor diezelfde waarde ook verzekerd.
Het andere dier is op dit moment niet door de medische keuring gekomen.

Koper heeft mondeling te kennen gegeven dat hij beide dieren niet meer wilde kopen en dus ook het dier wat al medisch gekeurd is niet en dus ook verzekerd is door beide partijen. De polis staat ook op zijn naam voor de verzekerde waarde waar hij het voor is aangegaan.

Koper heeft voor de keuring van het afgekeurde dier een bedrag aanbetaald.

De koper ziet plots af van aankoop van het verzekerde dier dat niet door de medische keuring is gekomen maar eist nu volledige bedrag terug wat betaald is door hem, wat van belang is is dat hij aan heeft gegeven beide dieren niet meer te willen voor de medische keuring van het afgekeurde dier en wij hebben de keuring ook geregeld voor het afgekeurde dier omdat hij al van tevoren mondeling heeft aangegeven dat hij ze beide niet meer wilde.

Pikant detail is dat het dier wat medisch goed is bevonden en in ons bezit is gekomen door een ruil tegen een ander dier wat van ons was.
Wij hebben dus het dier verzekerd wat wij door de ruil in ons bezit hebben gekregen en de andere partij heeft het dier verzekerd wat diegene ook door de ruil in het bezit heeft gekregen.

Er zijn dus polissen aangegaan m.b.t. de dieren die verkregen zijn door ruil en ook de helft die verkregen is door een mondelinge afspraak en de helft die nog van ons is. Alle polissen lopen nog steeds en worden/zijn ook betaald door polishouders/sters.

Nu wil plotseling diegene die het dier met ons geruild heeft dit niet meer door laten gaan omdat diegene aangeeft dat het hier niet om een officiele aankoop zou gaan en wat emotionele redenen.

Mijn vraag is nu wat kan ik hiermee, er zijn polissen voorhanden, er hebben medische keuringen plaats gevonden en het is door een assurantietussenpersoon allemaal geregeld.

Mijn gevoel hierbij is dat er afspraken zijn/worden gemaakt tussen diegene die met ons het dier heeft geruild en diegene die de helft van het dier wat wij door de ruil in ons bezit hebben gekregen, hier heb ik natuurlijk geen bewijs van.

Wat kan ik hier juridisch mee?

Alvast bedankt

Bep

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bep
Topic Starter
Berichten: 2

#2 , 12 sep 2007 03:33

Hallo,

Jammer dat ik tot nu toe nog geen reactie heb mogen ontvangen, ik was en ben nog steeds op zoek naar juridische hulp.

Groetjes Bep

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”