Pagina 1 van 1

Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 17 nov 2014 17:49
door DJSirMatthew
Wanneer is een verkoop bindend is eigenlijk de vraag?

Situatie: enkele producten aan een scherpe prijs besteld bij een webshop. Betaling uitgevoerd en is ook doorgekomen bij hen. Een kleine week later krijg ik een mail dat ze de bestelling niet tot een order konden verwerken en dat ik mijn betaling terugkrijg. De producten zijn ondertussen niet meer te bestellen en ook nergens aan dezelfde prijs te verkrijgen. Kan ik eisen dat men geen terugbetaling uitvoert en alsnog de producten levert aan de afgesproken prijzen?

Re: Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 17 nov 2014 20:00
door Vos1984
Ik zit met een gelijkaardige vraag:

Vorige week heb ik via bol.com een smartphone besteld die duidelijk aan de verkeerde prijs online was gezet.
De prijs bedroeg €13,30 terwijl de normale waarde rond de €500 ligt. Betaling uitgevoerd en bestelling bevestigd. Vandaag kreeg ik een mailtje met de melding dat de bestelling door de leverancier geannuleerd werd.
Natuurlijk verwachtte ik niet dat deze ook effectief geleverd zou worden, maar ik vraag het me toch af: kunnen zij hier zomaar onderuit?
links naar de verkoopsvoorwaarden van bol.com en de eigenlijke verkoper:
http://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/alg ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/kop ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.centralpoint.be/pdf/algemene ... menten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.centralpoint.be/pdf/algemene ... aarden.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 17 nov 2014 20:16
door Turaki
Als duidelijk is dat de aangeduide fout een vergissing is, kan men de koop annuleren. En aangezien u zelf aangeeft dat dit een fout moet zijn, denk ik dat het antwoord wel duidelijk is...

Re: Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 17 nov 2014 20:24
door LeenW
Maar een topic overnemen is niet echt beleefd..

Re: Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 18 nov 2014 10:12
door DJSirMatthew
En ik zit nog zonder antwoord. In mijn geval gaat het duidelijk NIET om een fout in prijs, maar ik denk eerder een fout in de implementatie van de toegelaten bestelde hoeveelheden door klanten (het gaat om ibood). Waarschijnlijk heeft IBood een afspraak met hun leverancier dat ze b.v. 100 pakketten aan die prijs mogen verkopen en door een verkeerde implementatie zijn er b.v. 150 bestellingen gebeurd en beweert men nu dat men die niet in een order kunnen omzetten. Mijn inziens is de verkoop echter gesloten voor die bewuste producten aan die bewuste prijs en moet men die leveren (en het verlies dat ze maken tov de leverancier zelf slikken)?

Re: Aankoop webshop - order geannuleerd van hun kant uit

Geplaatst: 18 nov 2014 12:01
door Lanox
7. Overmacht: iBOOD is gerechtigd de koopovereenkomst te ontbinden, indien iBOOD haar verplichtingen op grond van overmacht tijdelijk of blijvend niet kan nakomen. Onder overmacht worden alle omstandigheden verstaan die redelijkerwijs niet door iBOOD kunnen worden beïnvloed. Hieronder is uitdrukkelijk begrepen het door haar leveranciers niet (tijdig of niet onder dezelfde condities )kunnen leveren aan iBOOD. In dat geval heeft de koper recht op teruggave van het door hem aan iBOOD betaalde, welke teruggave in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding zal plaatsvinden. Koper heeft alsdan geen recht op enige schadevergoeding.
Of deze AV stroken met de wetgeving laat ik in het midden.