Aanklagen autoverzekeringsmaatschappij

Mahalko
Topic Starter

Aanklagen autoverzekeringsmaatschappij

#1 , 13 nov 2014 00:28

Hallo allemaal

Kan iemand me zeggen hoe ik een autoverzekeringsmaatschappij (en/of diens makelaar) kan aanklagen? En of dit zin heeft?

Ik heb nooit iets met het gerecht te maken gehad; ik zou ook liever geen advocaat betalen als die me niet kan helpen na mijn uitleg; dan ben ik nog meer kwijt dan nu al het geval is..

Men heeft mij altijd gezegd dat het in België weinig zin heeft om als natuurlijk persoon een bedrijf vol getrainde advocaten aan te vallen, vandaar ook mijn vraag.

In het kort draait het hierom:

850 euro betaald in 2014 voor verzekering
in lente 2014 auto op openbare weg defect geraakt (in België)
bijna 4 weken zonder auto gezeten, geen pechverhelping, vervangwagen, reactie op emails + telefoons, terugbetalingen,... niks dus eigenlijk
net een tweede factuur betaald van 850 (die trouwens melding maakt van het feit dat in 2014 géén schadegeval had bestaan). Deze laatste werd wel ook betaald, uit schrik om zonder verzekering te vallen. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet akkoord..

Bedankt voor uw reactie op voorhand!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 13 nov 2014 08:42

Meer info?
Defect geraakt? Ongeval in recht/fout, 3de partij betrokken? Omnium polis of b.a. polis?

berenod

#3 , 13 nov 2014 12:18

Euh, gewone autoverzekeringen dekken ongevallen en de resultaten ervan.
Auto's die een panne krijgen vallen niet onder reguliere verzekeringen.
Daarvoor bestaat garantie, en indien die verlopen is kan je jezelf nog verder beveiligen via Vab/Touring...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”