addertjes onder het gras Telenet

Latto
Topic Starter

addertjes onder het gras Telenet

#1 , 30 okt 2014 17:40

Ik heb enkel maanden een centje opzij gezet om mij eens een IPhone 6 aan te schaffen .

Nu kwam ik bij Telenet volgend aanbod tegen .

http://telenet.be/nl/gsm-abonnement/kin ... _spacegray" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou dus 699 € betalen ipv 799 . De maandelijkse bijdrage ( in dit geval dus 0 € dat ik heb gekozen ) zou dus eigenlijk het bedrag zijn om uw toestel af te betalen .
Het andere daarnaast " het abonnement King ( in dit geval 15 € /maand ) .

Maar nu volgende vraag .
Als je op het I teken onder abonnementsduur 12 maanden klikt komt er info mbt het abonnement .

Hier staat het volgende

Je kan de overeenkomst van de Telenet Mobiele diensten onmiddellijk en kosteloos opzeggen tijdens de eerste 24 maanden. Telenet rekent je enkel een vergoeding voor de restwaarde van het toestel aan.

Maar wat gaat dan de restwaarde bedragen indien ik het abonnement opzeg ?

Gaan ze mij dan 100 € aanrekenen omdat ik het toestel heb gekocht voor 699 € ipv 799 € ?

Of hoe zit dat nu en hoe zullen zij gaan berekenen wat ik als restwaarde moet betalen , want ik heb geen afbetaling gedaan voor het toestel ( 0 € ) dus heb ik het volledig betaald .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 okt 2014 17:43

De korting op de aankoopprijs hangt vast aan het abonnement van 12 maanden. Als u dit abonnement dan vervroegd wil opzeggen, voldoet u niet meer aan de voorwaarden van de korting, en moet u een deel van de korting bijbetalen (100/12 maal het aantal maanden dat het abonnement normaal zou duren).

Maandelijkse bijdrage is enkel van toepassing indien u het toestel zelf in schijven betaalt.

sloeberken

#3 , 30 okt 2014 18:50

Dit is verbonden met een contact van 2 jaar, als u dit opzegt gaat het u een dure grap kosten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Turaki

#4 , 30 okt 2014 19:03

Dit is verbonden met een contact van 2 jaar, als u dit opzegt gaat het u een dure grap kosten.
Valt wel mee. Maximum 100€ (gelijk aan korting van GSM), het contract zelf is kosteloos opzegbaar (tenzij de voorwaarden gewijzigd zijn sinds de laatste keer dat ik deze heb nagekeken).

sloeberken

#5 , 30 okt 2014 19:47

Volgens telenet betaal je de restwaarde, hij staat 699 getekend, maar hoe ze het bereken staat er niet bij. In elk geval gratis bestaat niet en zeker niet bij hen.

Turaki

#6 , 30 okt 2014 19:49

Als ik TS goed begrepen heb, betaald hij 699 ipv 799. Restwaarde is dus maximaal 100. Restwaarde staat trouwens altijd op je laatste factuur.

sloeberken

#7 , 30 okt 2014 20:02

Als je bestelt moet je de eerste maand 199 euro betalen en de rest zal verdeeld worden in de volgende 11 maand, als ik het goed begrijp als je na een maand opzegt u nog 600 euro verschuldigd bent.

Mobiel toestel, incl. pakket met EU-belminuten (2 jaar) € 25,00 - dit kost de telefoon per maand + 15 euro king = 40€ per maand

Bij ontvangst betaal je 199 dat is een totaal van 799 euro
Laatst gewijzigd door sloeberken op 30 okt 2014 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#8 , 30 okt 2014 20:06

Als je bestelt moet je de eerste maand 199 euro betalen en de rest zal verdeeld worden in de volgende 11 maand, als ik het goed begrijp als je na een maand opzegt u nog 600 euro verschuldigd bent. Maar zal meer zijn daar u abbo er ook inzit.
Nope, TS betaalt 699 en daarna niets meer (buiten abonnement), je moet op de site zelf eens bij "maandelijkse bijdrag" voor 0€ kiezen.

sloeberken

#9 , 30 okt 2014 20:13

Ja inderdaad als je hem direct koop, sorry mijne euro was niet gevallen.

Terug naar “Consumenten Koop”