Pagina 1 van 1

Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 07 okt 2014 14:17
door cerulean
Enige tijd geleden heb ik via Music Store online een gitaar gekocht: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Fame ... 013325-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij levering bleek dat de gitaar gewoon in een kartonnen doos zat, ZONDER koffer. Nochtans staat in de productbeschrijving duidelijk "Inclusief koffer" (onderaan ergens).
Zo'n koffer kan makkelijk +100 euro kosten, dus natuurlijk heeft dat invloed gehad op mijn beslissing om deze gitaar te kopen.

Ik heb Music Store al 8 keer gemaild en via mail negeren ze mij gewoon radicaal. Ik heb zowel hun Duitse als NL mail geprobeerd.
Telefonisch proberen ze zo snel mogelijk van mij af te geraken, worden mijn zinnen onderbroken om het gesprek af te ronden.
Ze zeggen dat het om een vergissing gaat op de Nederlandstalige omschrijving. En dat zal ook wel kloppen, want op de Engelstalige en Duitse omschrijving wordt van die koffer niet gesproken. Hij zegt dan "ja maar, op de Duitse versie staat dat niet, dan weet je toch dat je die niet krijgt?". Is dat niet een beetje absurd? Het is toch niet zo vergezocht dat ik mij als Vlaming tot de NL productbeschrijving ga beperken.

Mijn vraag is nu: wat kan ik hier tegen ondernemen? In Belgiƫ is zoiets rap in kannen en kruiken, als je bv de naam "Test Aankoop" laat vallen, krabben ze al terug. Maar het probleem is dat het hier om een Duitse winkel gaat (en niet de kleinste, volgens mij zijn ze de grootste Europese instrumentenleverancier).
Het kan hun blijkbaar ook allemaal niet zodanig veel schelen dat ze moeite doen om hun NL productomschrijving aan te passen.

Vanmiddag heb ik nog eens gebeld.
Er wordt opgenomen in het Nederlands. Ik doe de hele uitleg en het antwoord is "I don't understand a word of what you are saying". Dus ik zeg "gij neemt op in het Nederlands en nu verstaat gij mij niet?", en ze gooien gewoon de telefoon af.
Ik bel terug, en er wordt alweer opgenomen in het Nederlands. Terug hetzelfde antwoord, dat ze mij niet verstaan. Ik vraag dan in het Engels dat ze mij doorverbinden met iemand die mij kan verder helpen, en dan blijkt die andere persoon niet aanwezig te zijn. En dat was het dan!
Da's er toch licht aan het over gaan vind ik.

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 07 okt 2014 15:50
door ddanck
Test-aankoop heeft een Europese poot, genaamd ECC: http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij komen gratis tussen in dit soort internationale geschillen.

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 10 okt 2014 21:25
door Franciscus
Hebt u die gesprekken opgenomen nu eens doen ....is volstrekt wettelijk

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 11 okt 2014 11:06
door de reden
Test-aankoop heeft een Europese poot, genaamd ECC: http://www.eccbelgie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij komen gratis tussen in dit soort internationale geschillen.
ook als je geen lid bent?

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 11 okt 2014 11:11
door mava105
Vergeet het dan maar. Ze vragen uw lidnummer.

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 11 okt 2014 11:37
door de reden
Vergeet het dan maar. Ze vragen uw lidnummer.
en zij hebben zelf toch geen enkele bevoegdheid om tussen te komen

Re: Productbeschrijving vs geleverd product

Geplaatst: 15 okt 2014 12:10
door ddanck
De hulp van het ecc is gratis.

Dat staat ook duidelijk op de allereerste pagina.