Pagina 1 van 1

Ticket Sherpa.be

Geplaatst: 24 sep 2014 15:57
door Rothen
Beste,

Ik kocht enige tijd geleden bij Sherpa.be één ticket voor een optreden. De bestelling verliep normaal en vlot, alsook de betaling. Voor het ticket koos ik ervoor om het zelf af te drukken.
Haast onmiddellijk ontving ik van Sherpa een bevestigingsmail waarin ook vermeld staat dat de betaling voldaan is. Daarbij werd ook meegedeeld dat het ticket in een aparte mail dezelfde dag zou aankomen.
Deze mail is echter nooit toegekomen. Meer zelfs, op “mijn account” bij Sherpa blijkt niets van mijn bestelling terug te vinden. Ter info; Op “mijn account kan je als klant al je lopende, maar oude bestelling terugvinden. Alleen mijn oudere bestellingen stonden erop.
Aangezien ik in het verleden nooit problemen met Sherpa had ondervonden koos ik ervoor om een paar dagen te wachten. Ik had ondertussen al wel gecontroleerd dat het verschuldigde bedrag van mijn rekening was en dit bleek te kloppen. Maar aangezien er niets veranderde op mijn account en ik evenmin een mail toegezonden kreeg, besloot ik om met de klantendienst contact op te nemen.
De over-en-weer-communicatie ga ik jullie besparen. Maar ondertussen had ik al begrepen dat andere klanten al wel een ticket hebben. Dit sterkt mijn vermoeden dat er met de bestelling iets is fout gelopen.
Gezien de situatie heb ik hen dan uiteindelijk drie voorstellen gedaan;
A) Dat ik een 100% garantie kon ontvangen dat ik alsnog een ticket toegestuurd zou krijgen.
B) Dat ik een evenwaardig ticket kon krijgen voor het optreden de dag nadien (eerste concert is uitverkocht, het tweede nog niet)
C) Indien A of B om welke reden dan ook niet mogelijk bleek, ik mijn ticket en kosten terugbetaald zou krijgen (+- 75 euro)
Ik denk dat ik niet moeilijk heb gedaan.
De enige reactie daarop was dat ik van mijn account een aanvraag voor een nieuw paswoord toegezonden kreeg. Ik heb natuurlijk geen sluitende bewijzen, maar ik vermoed dat ze deze hebben proberen te kraken. Dit was de laatste communicatie tussen ons beide, of toch van hun weg uit.

Resultaat; Ik denk dat ik naar mijn ticket kan fluiten.
Bij deze zou ik dus willen vragen; Is er een mogelijkheid om mijn geld terug te eisen, zonder dat ik daarvoor grote kosten moet betalen? (Dat ik bv. geen 100 euro kosten heb om 75 euro terug te winnen)
Ik heb dus een bevestigingsmail en een betaalbewijs in mijn bezit.
PS. Sorry voor de lange uitleg, maar ik wou een redelijk duidelijk beeld schetsen.

Re: Ticket Sherpa.be

Geplaatst: 26 sep 2014 13:37
door Gebruiker21
Stuur een aangetekend schrijven naar Sherpa.be waarin u een afdruk van de bevestigingsmail + een kopie van het betaalbewijs voegt en meld hen dat u binnen het x-aantal dagen (geen idee wanneer het optreden is) uw ticket waarvoor u betaalt hebt wenst te ontvangen. Als u het ticket toch niet binnen het x-aantal dagen in uw bezit hebt, u niet zal nalaten klacht neer te leggen bij de FOD Economie en het vredegerecht.

Moest ik van u zijn, ik zou toch nog eens proberen bellen en de situatie uit leggen. Sherpa is volgens mij toch een betrouwbare verdeler van tickets. Zelf al tientallen tickets gekocht daar, nooit problemen gehad. Ik denk dat als u hen een kopie van het betaalbewijs + de bevestigingsmail bezorgt, zij zelf wel zullen uitzoeken wat er fout gegaan is, en u alsnog een ticket bezorgen...

Re: Ticket Sherpa.be

Geplaatst: 30 sep 2014 16:47
door WP002
Hoe hebt u uw ticket betaald? Als het antwoord "via creditcard" is kan u wellicht de kosten via hen recupereren; de tijdslimiet daarvoor is echter nogal strikt. Toch misschien het proberen waard.