Nieuwe zitmaaier reeds 3 maal in herstelling - onze rechten
Geplaatst: 15 sep 2014 19:59
Wij hebben wat raad nodig bij volgende situatie:
Wij hebben onze zitmaaier nieuw aangekocht rond april dit jaar van een dealer.
Sindsdien is de zitmaaier reeds drie keer in herstelling geweest voor hetzelfde probleem.
De eerste keer was de aandrijfriem open gesprongen en was er een gat in het maaidek gebrand. De machine is in herstelling gegaan en wij hebben netjes de factuur betaald. Want het kapotgaan van de riem was onze schuld.
Nadat wij de machine opgehaald hadden na herstelling, hebben wij de dag zelf het gras afgereden. Daarbij ontstond opnieuw hetzelfde probleem met het maaidek: opnieuw een gat in het maaidek. Opnieuw machine binnengebracht. Opnieuw hersteld. We moesten zelf bellen om te achterhalen dat de machine "toevallig" die dag klaar was voor herstelling.
Dit keer hebben we niks moeten betalen. Er werd ons ook beloofd dat we ons geld gedeeltelijk zouden terug krijgen van de eerste herstelling (exclusief riem).
Nadat de machine terug bij ons was na herstelling, hadden we bij de eerstvolgende rit opnieuw hetzelfde probleem, alleen was nu de poelie doorgebrand aan de bovenkant waardoor de riem was afgeschoten. Ook het maaidek was weer bijna doorgebrand. Dit was vier weken geleden. Vandaag gebeld en opnieuw was machine reeds klaar voor herstelling maar ze konden ons "niet bereiken". Bij navraag van de telefoonnummer waartoe ze ons probeerden te bereiken, gaven ze gewoon het nummer op dat ze op dat moment op hun scherm zagen (wij waren met een andere vaste telefoonnummer aan het bellen).
Ik heb totaal geen technische kennis maar toch lijkt het me alsof er iets structureel mis is met dit toestel. Ze kunnen dat maaidek zo tot in het oneindige blijven vervangen. De dealer heeft ons trouwens vandaag aangegeven dat het de laatste keer was dat dit maaidek binnen garantie vervangen werd (hij zegt dat de producent dit zo aangeeft)... Daarnaast viel hij ook uit de lucht over de terugbetaling van de eerste herstelling... Wilde hier precies op terugkomen.
Ik heb een voorgevoel dat de eerstvolgende keer dat we gaan maaien, opnieuw met hetzelfde probleem gaan geconfronteerd worden. Zeker omdat ze erg leugenachtig en nonchalant naar ons overkomen.
Ik had daarom graag geweten wat in dat geval onze rechten zijn. Ook in verband met het geld dat we nog zouden moeten terugkrijgen.
Alvast bedankt!
Wij hebben onze zitmaaier nieuw aangekocht rond april dit jaar van een dealer.
Sindsdien is de zitmaaier reeds drie keer in herstelling geweest voor hetzelfde probleem.
De eerste keer was de aandrijfriem open gesprongen en was er een gat in het maaidek gebrand. De machine is in herstelling gegaan en wij hebben netjes de factuur betaald. Want het kapotgaan van de riem was onze schuld.
Nadat wij de machine opgehaald hadden na herstelling, hebben wij de dag zelf het gras afgereden. Daarbij ontstond opnieuw hetzelfde probleem met het maaidek: opnieuw een gat in het maaidek. Opnieuw machine binnengebracht. Opnieuw hersteld. We moesten zelf bellen om te achterhalen dat de machine "toevallig" die dag klaar was voor herstelling.
Dit keer hebben we niks moeten betalen. Er werd ons ook beloofd dat we ons geld gedeeltelijk zouden terug krijgen van de eerste herstelling (exclusief riem).
Nadat de machine terug bij ons was na herstelling, hadden we bij de eerstvolgende rit opnieuw hetzelfde probleem, alleen was nu de poelie doorgebrand aan de bovenkant waardoor de riem was afgeschoten. Ook het maaidek was weer bijna doorgebrand. Dit was vier weken geleden. Vandaag gebeld en opnieuw was machine reeds klaar voor herstelling maar ze konden ons "niet bereiken". Bij navraag van de telefoonnummer waartoe ze ons probeerden te bereiken, gaven ze gewoon het nummer op dat ze op dat moment op hun scherm zagen (wij waren met een andere vaste telefoonnummer aan het bellen).
Ik heb totaal geen technische kennis maar toch lijkt het me alsof er iets structureel mis is met dit toestel. Ze kunnen dat maaidek zo tot in het oneindige blijven vervangen. De dealer heeft ons trouwens vandaag aangegeven dat het de laatste keer was dat dit maaidek binnen garantie vervangen werd (hij zegt dat de producent dit zo aangeeft)... Daarnaast viel hij ook uit de lucht over de terugbetaling van de eerste herstelling... Wilde hier precies op terugkomen.
Ik heb een voorgevoel dat de eerstvolgende keer dat we gaan maaien, opnieuw met hetzelfde probleem gaan geconfronteerd worden. Zeker omdat ze erg leugenachtig en nonchalant naar ons overkomen.
Ik had daarom graag geweten wat in dat geval onze rechten zijn. Ook in verband met het geld dat we nog zouden moeten terugkrijgen.
Alvast bedankt!