Occasiewagen ontbreekt opties zoals beschreven op website
Geplaatst: 26 aug 2014 08:50
Beste,
Via mijn werkgever is er een, zo goed als nieuwe (2000 km, 8 maand oud), 2dehands firmawagen aangekocht. Nu blijkt deze niet over een aantal opties te beschikken die wel op de website van de garage stond en op een blaadje die aan de wagen hing.
De wagen is ter plaatse bezocht geweest maar uitleg over opties en andere technologische specificaties is niet gevraagd en ook niet gegeven. Het is pas toen we de wagen in ons bezit hadden en de handleiding doornamen (meer dan 350 pagina's) dat we gezien hebben dat er een aantal opties niet voorzien waren.
We hebben de garage onmiddellijk gebeld en werden nogal onbeleefd te woord gestaan. Het was onze schuld, we hadden de wagen bezocht en moesten maar gezien hebben dat er een aantal opties ontbraken die wel op de website stonden.
Hij gaf ook toe dat hij die beschrijvingen op zijn website soms overneemt van andere wagen en dat daar soms opties blijven opstaan die niet kloppen. Uiteindelijk heeft hij gezegd dat hij naar de invoerder ging bellen en vragen wat de mogelijkheden waren om die opties achteraf nog te monteren maar niet kon beloven dat hij effectief iets zou doen. Sommige opties kunnen achteraf niet ingebouwd worden en andere zijn hulpmiddeltjes die niet aangesloten zijn op de boordcomputer.
Hij ging mij de dag nadien zeker terug te bellen. 2 dagen later nog niets gehoord.
Via de dealergarage waar de wagen origineel is gekocht, hebben we nu ook vernomen dat de nieuwprijs, belangrijk voor de bepaling van VAA, ook zo'n 1700 euro lager is dan de wat de 2de hands verkoper ons heeft gezegd.
Deze wagen is ter goede trouw gekocht en alle opties kunnen moeilijk 1 voor 1 afgevinkt worden als je de wagen ter plaatse gaat bekijken.
Wat zijn hierin onze rechten en wat staat ons te doen?
Dank voor jullie juridisch advies.
Via mijn werkgever is er een, zo goed als nieuwe (2000 km, 8 maand oud), 2dehands firmawagen aangekocht. Nu blijkt deze niet over een aantal opties te beschikken die wel op de website van de garage stond en op een blaadje die aan de wagen hing.
De wagen is ter plaatse bezocht geweest maar uitleg over opties en andere technologische specificaties is niet gevraagd en ook niet gegeven. Het is pas toen we de wagen in ons bezit hadden en de handleiding doornamen (meer dan 350 pagina's) dat we gezien hebben dat er een aantal opties niet voorzien waren.
We hebben de garage onmiddellijk gebeld en werden nogal onbeleefd te woord gestaan. Het was onze schuld, we hadden de wagen bezocht en moesten maar gezien hebben dat er een aantal opties ontbraken die wel op de website stonden.
Hij gaf ook toe dat hij die beschrijvingen op zijn website soms overneemt van andere wagen en dat daar soms opties blijven opstaan die niet kloppen. Uiteindelijk heeft hij gezegd dat hij naar de invoerder ging bellen en vragen wat de mogelijkheden waren om die opties achteraf nog te monteren maar niet kon beloven dat hij effectief iets zou doen. Sommige opties kunnen achteraf niet ingebouwd worden en andere zijn hulpmiddeltjes die niet aangesloten zijn op de boordcomputer.
Hij ging mij de dag nadien zeker terug te bellen. 2 dagen later nog niets gehoord.
Via de dealergarage waar de wagen origineel is gekocht, hebben we nu ook vernomen dat de nieuwprijs, belangrijk voor de bepaling van VAA, ook zo'n 1700 euro lager is dan de wat de 2de hands verkoper ons heeft gezegd.
Deze wagen is ter goede trouw gekocht en alle opties kunnen moeilijk 1 voor 1 afgevinkt worden als je de wagen ter plaatse gaat bekijken.
Wat zijn hierin onze rechten en wat staat ons te doen?
Dank voor jullie juridisch advies.