Pagina 1 van 1

Mobiele parkeerdienst Brugge

Geplaatst: 18 aug 2014 14:39
door breynsv
Sedert een jaar doe parkeren we eenmaal per week in Brugge en maken we gebruik van de mobiele sms parkeerdienst.
Bij het inschrijven op de site lijkt het alsof alles per sms betaald wordt. (dus dat het bedrag via de GSM operator betaald wordt)
Ik ging ervan uit dat dit zo gebeurde en heb nooit op de factuur van de operator gecontroleerd of deze bedragen wel degelijk gefactureerd werden.
Blijkbaar werder er nooit bedragen afgehouden.

Op 18 juni krijg ik een factuur van Intum, een incasso bureau. Hierin wordt me verzocht het parkeerbedrag betalen + een schadevergoeding en interesten.
Ik heb nooit een factuur/aanmaning ontvangen van de mobiele parkeerdienst, niet per email, niet per post.

Ik heb onmiddelijk het parkeerbedrag overgemaakt, maar niet de kosten. (gezien ik geen kosten wens te betalen voor iets waar ik nooit een factuur/herinning hebben mogen ontvangen)
Ook heb ik een brief en email geschreven aan het kantoor waarin ik hen dit uitleg.

Nu krijg ik opnieuw een factuur met daarin de boodschap dat ik de kosten wel dien te betalen + nog extra kosten.

Na een telefonisch gesprek met de verantwoordelijke dienst wisten ze me te vertellen dat ik moet betalen.

Legaal kan dit toch niet? Ik zou toch een factuur/herinning moeten ontvangen hebben vooraleer er kosten aan verbonden worden?

Bedankt voor de hulp

Re: Mobiele parkeerdienst Brugge

Geplaatst: 18 aug 2014 15:06
door sloeberken
Je had eerst een copy van de factuur moeten vragen voor je betaalde, als er geen in gebrekenstelling is geweest mag incaso geen schadevergoedingen vragen.

Re: Mobiele parkeerdienst Brugge

Geplaatst: 25 aug 2014 12:32
door Chaccamacca
Incassobureau heeft toch geen wettige basis?

Re: Mobiele parkeerdienst Brugge

Geplaatst: 25 aug 2014 20:43
door Vandebos
U kan het incassobureau schriftelijk vriendelijk verzoeken u een kopie van de bewijzen te overhandigen die aantonen dat men u wel degelijk een verzoek tot betaling heeft bezorgd.