Mobiele parkeerdienst Brugge
Geplaatst: 18 aug 2014 14:39
Sedert een jaar doe parkeren we eenmaal per week in Brugge en maken we gebruik van de mobiele sms parkeerdienst.
Bij het inschrijven op de site lijkt het alsof alles per sms betaald wordt. (dus dat het bedrag via de GSM operator betaald wordt)
Ik ging ervan uit dat dit zo gebeurde en heb nooit op de factuur van de operator gecontroleerd of deze bedragen wel degelijk gefactureerd werden.
Blijkbaar werder er nooit bedragen afgehouden.
Op 18 juni krijg ik een factuur van Intum, een incasso bureau. Hierin wordt me verzocht het parkeerbedrag betalen + een schadevergoeding en interesten.
Ik heb nooit een factuur/aanmaning ontvangen van de mobiele parkeerdienst, niet per email, niet per post.
Ik heb onmiddelijk het parkeerbedrag overgemaakt, maar niet de kosten. (gezien ik geen kosten wens te betalen voor iets waar ik nooit een factuur/herinning hebben mogen ontvangen)
Ook heb ik een brief en email geschreven aan het kantoor waarin ik hen dit uitleg.
Nu krijg ik opnieuw een factuur met daarin de boodschap dat ik de kosten wel dien te betalen + nog extra kosten.
Na een telefonisch gesprek met de verantwoordelijke dienst wisten ze me te vertellen dat ik moet betalen.
Legaal kan dit toch niet? Ik zou toch een factuur/herinning moeten ontvangen hebben vooraleer er kosten aan verbonden worden?
Bedankt voor de hulp
Bij het inschrijven op de site lijkt het alsof alles per sms betaald wordt. (dus dat het bedrag via de GSM operator betaald wordt)
Ik ging ervan uit dat dit zo gebeurde en heb nooit op de factuur van de operator gecontroleerd of deze bedragen wel degelijk gefactureerd werden.
Blijkbaar werder er nooit bedragen afgehouden.
Op 18 juni krijg ik een factuur van Intum, een incasso bureau. Hierin wordt me verzocht het parkeerbedrag betalen + een schadevergoeding en interesten.
Ik heb nooit een factuur/aanmaning ontvangen van de mobiele parkeerdienst, niet per email, niet per post.
Ik heb onmiddelijk het parkeerbedrag overgemaakt, maar niet de kosten. (gezien ik geen kosten wens te betalen voor iets waar ik nooit een factuur/herinning hebben mogen ontvangen)
Ook heb ik een brief en email geschreven aan het kantoor waarin ik hen dit uitleg.
Nu krijg ik opnieuw een factuur met daarin de boodschap dat ik de kosten wel dien te betalen + nog extra kosten.
Na een telefonisch gesprek met de verantwoordelijke dienst wisten ze me te vertellen dat ik moet betalen.
Legaal kan dit toch niet? Ik zou toch een factuur/herinning moeten ontvangen hebben vooraleer er kosten aan verbonden worden?
Bedankt voor de hulp