Verkoper ziet af van bestelling
Geplaatst: 30 jul 2014 15:40
Hopelijk plaats ik dit op de juiste plaats op het forum, zoniet mijn excuses.
Ik schets even het scenario:
Enkele maanden geleden hebben wij een eettafel besteld op een beurs. Hierbij sloten wij op de beurs zelf een contract af waarbij wij een bepaald voorschot hebben betaald aan de verkoper. In dit contract werd eveneens opgesteld dat de levertermijn eind juni/begin juli zou zijn.
Na maandenlange moeilijke communicatie, kregen wij vorige week EINDELIJK onze tafel geleverd. Dit dus enkele weken later dan voorzien. Nu bleek bij de levering dat de tafel niet in een perfecte staat was, waardoor wij deze geweigerd hebben. Er waren kleurverschillen en kleine beschadigingen op te merken, wat wij niet aanvaardbaar vonden gezien de prijs die we betalen voor deze tafel. Wij weigerden dus de tafel en spraken telefonisch af met de eigenaar van het bedrijf die de tafel verkocht dat we de week erna (deze week dus) een nieuwe tafel zouden krijgen op donderdag 31 juli. Nu kreeg mijn vriendin vandaag een telefoontje van de eigenaar waarin hij liet weten dat hij afziet van de verkoop. Hij vindt ons als klant te veeleisend en heeft geen tijd om nog een nieuwe tafel te leveren aan ons. Hij liet mijn vriendin weten dat hij het voorschot zal terugstorten en hing meteen erna op. Dit vind ik persoonlijk echt schandalig!
Nu is mijn vraag:
Waarop hebben wij als klant recht op? Ik vermoed dat wij eigenlijk het dubbel van het voorschot zouden moeten terugkrijgen, aangezien het de verkoper is die het contract verbreekt. Maar klopt dit? En zoja, hoe krijgen wij het voor mekaar om dit voorschot te krijgen, want ik heb zo'n voorgevoel dat die eigenaar niet zomaar het dubbel zal terugstorten.
Wij hebben wel geen zin in juridisch getrouwtrek of rechtzaken.
Graag duidelijk informatie hieromtrent, want wij voelen ons echt tekort gedaan als consument.
Alvast bedankt!
Ik schets even het scenario:
Enkele maanden geleden hebben wij een eettafel besteld op een beurs. Hierbij sloten wij op de beurs zelf een contract af waarbij wij een bepaald voorschot hebben betaald aan de verkoper. In dit contract werd eveneens opgesteld dat de levertermijn eind juni/begin juli zou zijn.
Na maandenlange moeilijke communicatie, kregen wij vorige week EINDELIJK onze tafel geleverd. Dit dus enkele weken later dan voorzien. Nu bleek bij de levering dat de tafel niet in een perfecte staat was, waardoor wij deze geweigerd hebben. Er waren kleurverschillen en kleine beschadigingen op te merken, wat wij niet aanvaardbaar vonden gezien de prijs die we betalen voor deze tafel. Wij weigerden dus de tafel en spraken telefonisch af met de eigenaar van het bedrijf die de tafel verkocht dat we de week erna (deze week dus) een nieuwe tafel zouden krijgen op donderdag 31 juli. Nu kreeg mijn vriendin vandaag een telefoontje van de eigenaar waarin hij liet weten dat hij afziet van de verkoop. Hij vindt ons als klant te veeleisend en heeft geen tijd om nog een nieuwe tafel te leveren aan ons. Hij liet mijn vriendin weten dat hij het voorschot zal terugstorten en hing meteen erna op. Dit vind ik persoonlijk echt schandalig!
Nu is mijn vraag:
Waarop hebben wij als klant recht op? Ik vermoed dat wij eigenlijk het dubbel van het voorschot zouden moeten terugkrijgen, aangezien het de verkoper is die het contract verbreekt. Maar klopt dit? En zoja, hoe krijgen wij het voor mekaar om dit voorschot te krijgen, want ik heb zo'n voorgevoel dat die eigenaar niet zomaar het dubbel zal terugstorten.
Wij hebben wel geen zin in juridisch getrouwtrek of rechtzaken.
Graag duidelijk informatie hieromtrent, want wij voelen ons echt tekort gedaan als consument.
Alvast bedankt!