Pagina 1 van 1
tweedehands verkocht en klachten
Geplaatst: 10 jul 2014 13:17
door Loria
Ik heb onlangs een hometrainer verkocht via een tweedehandssite, hij was zeer zeker in orde en de koper is die komen halen.
Hij belde een uur later om te zeggen: het is toch niet wat ik zocht. Ik breng hem terug en wil mijn geld terug.
Ik heb gezegd: gekocht is gekocht, maar hij ging "stappen" ondernemen. Kan zijn dat die in zijn wagen is stuk gegaan. Kan die iets beginnen?
Re: tweedehands verkocht en klachten
Geplaatst: 10 jul 2014 14:08
door mava105
Verkocht is verkocht zou ik zeggen, tenzij je zelf een toegeving wenst te doen. Niet zijn ding zijn wil nog niet zeggen dat het toestel stuk zou zijn.
Re: tweedehands verkocht en klachten
Geplaatst: 10 jul 2014 14:12
door Loria
Hij zegt dat het geluid maakt terwijl hij fietst en dat hij er niet tegen kan. Had zelf nooit dat gevoel, het was niet volledig geluidsloos, maar voor de prijs zeker niet storend. Zijn er wettelijke bepalingen hieromtrent?
Re: tweedehands verkocht en klachten
Geplaatst: 10 jul 2014 14:23
door Gebruiker21
Neen, als we er van uitgaan dat jij de hometrainer verkocht hebt als particulier, heb je geen enkele verplichting ten opzichte van de koper. Uiteraard moet de info die je de koper gegeven hebt voor de verkoop correct zijn. Als jij de hometrainer aangeboden hebt als "werkende hometrainer", en het ding werkte ook effectief op het moment dat de koper deze kwam halen, is voor jou de kous af.
Dat de hometrainer nu plots niet naar de zin is van de koper, maakt jouw zaak niet. Moest de hometrainer stuk zijn, is het alsnog aan de koper om te bewijzen dat hij ook stuk was op het moment dat hij hem kocht en dat hij niet stukgegaan is tijdens het transport.
Met andere woorden: als je ter goeder trouw bent, kan de koper helemaal niets tegen jou beginnen. Wacht dus gerust de "stappen" af van de koper. Iets zegt me dat je er niets meer van hoort...