Waarborg op verkeerde rekening gestort wat nu?
Geplaatst: 08 jul 2014 14:52
In april huur ik een werktoestel via internet in een filiaal te Zele, ik doe de betaling ook via internet.
De persoon die de werken met het gehuurde toestel gaat uitvoeren gaat het toestel ophalen in het filaal te Zele en betaald de waarborg met zijn bankkaart. De waarborg heeft men ook terug gestort op deze persoon zijn rekening.
Nu in Juni heb ik hetzelfde toestel weer nodig, ik huur het via internet en doe de betaling online, maar deze keer in een ander filiaal nl. te Aalst, deze keer ga ik het toestel zelf ophalen betaal de waarborg met mijn bankkaart en breng het toestel ook zelf terug.
Nu een maand later heb ik mijn waarborg nog niet terug gekregen (200€) na veel zoeken en bellen komt men tot de constatatie dat de huurwaarborg is terug gestort naar de persoon die de eerste keer het toestel heeft terug gebracht te Zele.
Nu moet ik maar zien mijn geld via hem terug te krijgen (ik ken deze persoon niet, deze heeft enkel werken voor mij gedaan).
Nu vroeg ik mij af, kan dit zomaar? we spreken over 2 verschillende filialen en 2 verschillende personen die de toestellen ophalen/afhalen, alsook 2 verschillende betalingen voor de waarborg.
Het is toch de plicht van het bedrijf om na te gaan naar welke rekening de waarborg moet? En toch niet aan mij de klant om achter mn centen te moeten crossen bij iemand die werken voor mij heeft gedaan, als deze niet wil terug storten ben ik mijn 200€ dan kwijt of kan ik hier mee verder gaan en de firma die de toestellen verhuurd aansprakelijk stellen?
De persoon die de werken met het gehuurde toestel gaat uitvoeren gaat het toestel ophalen in het filaal te Zele en betaald de waarborg met zijn bankkaart. De waarborg heeft men ook terug gestort op deze persoon zijn rekening.
Nu in Juni heb ik hetzelfde toestel weer nodig, ik huur het via internet en doe de betaling online, maar deze keer in een ander filiaal nl. te Aalst, deze keer ga ik het toestel zelf ophalen betaal de waarborg met mijn bankkaart en breng het toestel ook zelf terug.
Nu een maand later heb ik mijn waarborg nog niet terug gekregen (200€) na veel zoeken en bellen komt men tot de constatatie dat de huurwaarborg is terug gestort naar de persoon die de eerste keer het toestel heeft terug gebracht te Zele.
Nu moet ik maar zien mijn geld via hem terug te krijgen (ik ken deze persoon niet, deze heeft enkel werken voor mij gedaan).
Nu vroeg ik mij af, kan dit zomaar? we spreken over 2 verschillende filialen en 2 verschillende personen die de toestellen ophalen/afhalen, alsook 2 verschillende betalingen voor de waarborg.
Het is toch de plicht van het bedrijf om na te gaan naar welke rekening de waarborg moet? En toch niet aan mij de klant om achter mn centen te moeten crossen bij iemand die werken voor mij heeft gedaan, als deze niet wil terug storten ben ik mijn 200€ dan kwijt of kan ik hier mee verder gaan en de firma die de toestellen verhuurd aansprakelijk stellen?