Beding op niet klagen?

bobdbr
Topic Starter

Beding op niet klagen?

#1 , 20 jun 2014 14:09

Ik heb onlangs een vraag gekregen van een klant (ik ben architect) die graag wenst een project te ontwikkelingen op een perceel eigendom van een industrieel bedrijf. Het bedrijf in kwestie overweegt wel te verkopen maar heeft slechte ervaringen met klachten van enkele buurtbewoners (die lang na het bedrijf er reeds stond er zijn komen wonen. Ze willen dus absoluut geen nieuwe problemen bij creëren. Mijn klant heeft ons reeds de opdracht gegeven alles zo akoestisch isolerend mogelijk te ontwerpen en wil deze normen ook vastleggen in de aankoopakte. Het bedrijf in kwestie is echter nog niet volledig overtuigd. De klant vraagt zich af of een vorm van een "geen-klachten beding" mogelijk is, zoals een non-compete, al dan niet gelimiteerd in tijd.

Instinctief denk ik dat dit beding niet strookt met de wet op de consumentenbescherming, maar ik wil het graag zeker weten. Mocht iemand anders suggesties hebben hoe mijn bouwheer enige vorm van juridische zekerheid kan geven aan het bedrijf, ben ik hier ook benieuwd naar.

Ergens een nota in het contract met de klant dat hij akte neemt van de activiteiten van bedrijf, de aanwezigheid van het bedrijf en dat hij begrijpt dat hier enige vorm van overlast aan verbonden is bijvoorbeeld. Haalt zoiets enigszins uit wanneer er toch ooit een klacht van zou komen?

Alvast bedankt,

Bob

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding