annuleren koop en terugbetalen van voorschot

dexter_78
Topic Starter

annuleren koop en terugbetalen van voorschot

#1 , 04 jun 2014 20:16

Onlangs heb ik mijn auto verkocht die al een tijdje stilstaat en waar kosten aan zijn, de verkoper heeft deze allemaal gezien en vond dit allemaal geen probleem aangezien hij vroeger in de autosport zat en deze allemaal wel op kon lossen.
Er is een verkoopsovereenkomst opgesteld, en de koper heeft een voorschot betaald maar ging de auto pas een paar weken later komen ophalen.

Vandaag stuurt hij mij een sms om me te zeggen dat hij afziet van de koop omdat er kosten zijn aan de auto en hij wil het voorschot terug.

Hoe gaat dit in zijn werk? kan dit zomaar na het tekenen van een overeenkomst? moet ik dat voorschot terug betalen?

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven en me vertellen hoe ik dit kan oplossen.

M.v.g
Dex

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jun 2014 20:25

Tenzij u de auto controlevrij kunt afleveren (wat verplicht is) zou ik dat voorschot maar teruggeven.
Tenzij de koper een autohandelaar is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2014 23:21

Of de overeenkomst vermeld 'onderdelen'.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”