Full Media Service

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

Full Media Service

#1 , 01 aug 2007 15:57

Beste,


mijn schoonbroer werd vorig jaar aangesproken door 2 meisjes. Ze lieten hem iets tekenen om een abonnement op boekjes te ontvangen.
Geen probleem op zich. Op dit papier stond om 3 maand voor datum (10 oktober 2007) te laten weten indien je dit abonnement wil opzeggen.
We hadden voor het eerste jaar probleemloos betaald.

We kregen een eerste keer een factuur om dit abonnement te laten verlengen. Wij zijn hier niet op in gegaan omdat we dit niet wilden. We hebben dus eind juni een aangetekende brief verstuurd waarin stond dat we helemaal niks wensten te verlengen en alle lopende abonnementen wilden stop zetten.
Tot op heden kregen we geen reactie op onze aangetekende brief. Maar wat we wel kregen was een aanmaning dat we nog steeds niks hebben betaald.
We kregen tegelijk zelfs een brief van een incasso bureau "rapide" dat we een 2de abonnement moesten betalen.
Bij nader onderzoek via het net blijkt dit ??n en al bedrog te zijn die firma. Op de TROS werden in 2005 zelfs opgelichte mensen gezocht.... Nu bestaat die firma blijkbaar toch nog.

Als ik nu eens goed lees, is de brief van het incasso bureau van identiek hetzelfde adres van die Full Media Service.... Dus allemaal oplichterij a volont?....
Dat incassobureau heeft zelfs dezelfde telefoonnr.

Nu was mijn vraag. Hoe raak ik hier vanaf ? Ik stuurde de aangetekende brief maar we vergaten wel een fotokopie te nemen maar hebben alleszins het bewijs dat er iets werd gestuurd naar daar.
Wat kunnen we nog doen ? Naar politie stappen ? Gewoon blijven negeren ? Maar dan ben ik bang dat er misschien wel eens een echte deurwaarder komt....

Graag een beetje raad.

Bedankt !

Alleszins bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 01 aug 2007 19:46

Heeft u wel 3 maanden voor het einde van dat eerste jaar aangetekend opgezegd, zoals moest volgens de overeenkomst? Of hebt u gewacht tot na de nieuwe factuur ... dan was het te laat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 01 aug 2007 19:48

Heeft u wel 3 maanden voor het einde van dat eerste jaar aangetekend opgezegd, zoals moest volgens de overeenkomst? Of hebt u gewacht tot na de nieuwe factuur ... dan was het te laat.

Lenny
Het was vorig jaar in oktober ondertekend en we hebben een aangetekende brief gestuurd voor begin juli. Dus normaal gezien is dat in orde.
Heb je een idee bij welke instantie ik hiervoor terecht kan ? Evt vrederechter ?

Bedankt

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 01 aug 2007 21:06

Stuur hen nogmaals een aangetekende brief waarin u vermeldt dat u ruim op tijd een opzegbrief hebt verstuurd en dat u daar de bewijzen van hebt. Vermeld er ook bij dat u de economische inspectie zult inlichten. Doe dat ook effectief.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 01 aug 2007 21:12

ok, perfect !


Bedankt ! Ik zal dit doen en verdere gevolgen hier posten. Ik zal sowieso de kopie bewaren.

mvg.

B D W
Topic Starter
Berichten: 21

#6 , 01 aug 2007 21:35

Lenny,


bedoel je dat ik nu reeds de economische inspectie moet inlichten ? Hoe doe ik dat juist ?

Bedankt

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#7 , 01 aug 2007 21:41

Hier vindt u de nodige info over consumentenrechten:

http://mineco.fgov.be/protection_consumer/home_nl.htm

Hier vindt u de contactinformatie van de economische inspectie:

http://mineco.fgov.be/ministry/organiza ... sp?dep=133

Ik zou hen inderdaad al een mailtje sturen met daarin uw verhaal + een kopie van de aangetekende brief die u nu nog gaat verzenden. Indien die Full Media Service een e-mailadres heeft, stuur dan uw mail naar de economische inspectie ook in kopie naar hen.

Eis in uw aangetekende brief zeker binnen x aantal dagen een schriftelijk antwoord,

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”