Garantie auto

Piepelots
Topic Starter
Berichten: 13

Garantie auto

#1 , 01 aug 2007 15:31

In maart kocht ik een okkazie wagen bij een erkende garage.
Ik had hierbij 1 jaar garantie.
Op 12 juli kreeg ik panne door distributieriem.
Tot op heden heb ik nog steeds mijn wagen niet terug.
Telkens als ik bel, zijn ze er nog niet mee klaar of weten ze het niet. Ondertussen heb ik al kunnen bedingen dat ik hierdoor wel een gratis vervangwagen ter beschikking kreeg.
Ik kreeg een auto met keuring op tot 20 aug.
Aangezien mijn wagen nog steeds niet klaar is en de garage volgende week verlof heeft tot 20 aug. belde ik hen terug op.
Blijkbaar zouden er aan mijn auto vele meer stukken zijn dan voorzien en mag ik morgen vervangwagen gaan ruilen voor andere.
Nu zit ik er beetje mee.
Stel dat ik hierna alleen maar een probleemwagen terugkrijg.
Kan ik hier iets aan doen.
Eisen dat mijn garantie verlengt word of een soort van compensatie vragen?
Ik moet per slot van rekening mijn auto al missen van 12 juli, door een distributieriem die versleten was en die ze op voorhand, voor verkoop kunnen wissellen hadden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alfons
Berichten: 54

#2 , 15 aug 2007 13:08

Ik ben maar een lezer, maar gezien u straks een tweede vervangauto krijgt betekent dit toch dat de garagist zijn waarborg nakomt.
De waarborg van ??n jaar wordt wel opgeschort tijdens de periode dat de auto in de garage verblijft voor herstelling.
Mijn inziens zoekt de garagist koortsachtig naar een tweedehandsmotor.Een die uit een total-loss auto komt of dergelijke. De in en uitbouw is mijn inziens goedkoper dan de herstelling van een geplooide cilinderstang en het vervangen van alle ventielen en nokkenas.
Hebt u het nummer van de originele motor in uw onderhoudsboekje staan? En hebt u dat boekje thuis. Als u de wagen later hersteld zult afhalen en die gegevens zijn uit uw onderhouds/garantieboekje gescheurd dan is dat wel een aansporing om de motor en de wagen te laten keuren door bijvoorbeeld het VTB-VAB diagnosecentrum
Veel geluk
Alfons

Alfons
Berichten: 54

#3 , 22 aug 2007 20:27

Aandacht aan juridisch forum

Alfons is maar een lezer. Wat ik schrijf is geen juridische waarheid.
Kunt u deze consument helpen met een beter antwoord?!
Dank u
Alfons

Reclame

oldie69
Berichten: 22
Locatie: Oost-Vlaanderen

#4 , 23 aug 2007 16:06

Er is geen beter antwoord, het is zoals je gezegd hebt.

Uit hetgeen Piepelots schrijft, doet de garage echt zijn best om de auto te herstellen en steeds voor een vervangwagen te zorgen, dus je kan de garagist niet ingebreke stellen.

De garagist zou de motor altijd kunnen laten reviseren, maar dan kan deze rekenen op een kost tussen de 2000 en 2500?. Ik denk niet dat zijn winst op deze wagen zo groot was.

Terug naar “Consumenten Koop”