Als particulier hoeft de verkoper NIKS te bewijzen. De bewijslast ligt volledig bij de koper. Hij hoeft helemaal niet te bewijzen dat hij werkte tijdens de verkoop.Zou dit toch niet zo doen, wie iets beweert moet dit namelijk bewijzen. Koper beweert dat er een gebrek bestond bij verkoop, dus deze moet dit bewijzen. Als TS nu nog gaat beweren dat de laptop wel in orde was, kan omgekeerd gevraagd worden dit ook te bewijzen.Ik zou een vriendelijke AS terug sturen met daarin:
1. Dat u de laptop weldegelijk in goede staat verkocht hebt en dat u graag een bewijs ziet van de beschuldiging van de koper dat er verborgen gebreken waren op de moment van de verkoop.
2. Dat u de eerste 5 maanden niets van de koper gehoord hebt en dat u zich bijgevolg afvraagt waarom de koper pas na 5 maanden contact met u opneemt als de laptop het al vlak na de verkoop niet goed deed.
3. Dat u niet verantwoordelijk bent voor de "herstellingen" die ondertussen reeds aan de laptop gebeurd zijn en mogelijk voor schade gezorgd hebben (en dat de koper zich moet wenden tot persoon die de herstelling uitgevoerd heeft indien dit niet goed gedaan is).
4. Dat u geen handelaar bent en bijgevolg geen wettelijke garantie kan geven.
Dat u verder geen contact meer wenst met de koper, tenzij het is om een bewijs voor te leggen dat u de laptop verkocht hebt met verborgen gebreken, en dat u klacht zal neerleggen voor belaging als de koper u toch nog ongevraagd probeert te contacteren.
Als je tweedehands een computer koopt wordt de koper geacht dit aan te kopen met de nodige kennis, en de computer uit te testen.