#13 , 16 jul 2014 11:16
Hallo allemaal,
Na een mailtje terug niets meer terug gehad, tot op vandaag.
De koper stuurt me een aangetekende brief (zowel via e-mail) en ook via de post.
Ga ik hier op in?
--------------------------
De Heer ***
Per email *** en per aangetekend schrijven
Antwerpen, 14 juli 2014
Geachte heer ***
Beste ***,
INGEBREKESTELLING - VERBORGEN GEBREKEN MACBOOK PRO
Op 15 december 2013 kocht ik van U een MacBook Pro voor de prijs van € 1.000.
Meteen na de aankoop deden er zich problemen voor met de wifi verbinding (signaal valt weg, komt terug om dan weer weg te vallen).
Op 23 december 2013 contacteer ik een eerste keer Apple Support, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik contacteer Apple Support een tweede keer en er wordt me gemeld dat er een probleem zou zijn met de hardware van mijn Macbook Pro.
Begin januari 2014 laat ik mijn Macbook Pro herstellen bij Switch te Antwerpen. De herstelling kostte me 40€.
Gezien de problemen bleven aanhouden, was ik genoodzaakt mijn Macbook Pro opnieuw te laten onderzoeken en herstellen bij Switch Antwerpen. Dit gebeurde op 3 februari 2014. Opnieuw kost dit 40€. Ook nu bleven de problemen zich voordoen en ik maak op 13 februari 2014 een bericht over aan Switch Antwerpen met screenshots als bijlage om het probleem aan te tonen : de laptop verliest plots alle netwerken en wifi valt weg - als de laptop wordt heropgestart is het probleem soms weg, maar meestal worden er gewoon geen netwerken meer gevonden en soms krijg ik bericht dat er helemaal geen wifi-hardware is geïnstalleerd - soms is dit probleem pas na meer dan een uur opgelost, hetgeen impliceert dat ik meer heropstart dan werk.
Switch Antwerpen antwoordt op 14 februari 2014 met de boodschap dat er wel degelijk een hardware probleem is aan mijn laptop. De offerte voor de herstelling komt neer op 115,36 €. Ik besluit de herstelling te laten uitvoeren in de hoop dat hiermee alles is opgelost.
Begin april 2014 deden er zich, ondanks alle herstellingen, opnieuw problemen voor : de laptop valt uit, het scherm kleurt blauw en na heropstarten krijg ik enkel een grijs scherm met rode strepen. Een herstelling zou me 700 € kosten, te weten bijna de aankoopprijs … Ik besluit hier niet op in te gaan en jou te contacteren, doch zonder resultaat.
Uit hetgeen voorafgaat blijkt duidelijk dat de Macbook Pro verschillende verborgen gebreken vertoont. Had ik dit geweten, dan had ik de laptop nooit aangekocht.
Krachtens artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek ben jij als verkoper verantwoordelijk en aansprakelijk voor deze verborgen gebreken en moet jij mij als koper hiervoor vrijwaren. Ik heb het recht om de aankoopprijs terug te vorderen alsook terugbetaling te vragen van de herstellingskosten. Dit komt in totaal neer op een bedrag van 1.195,36 €.
Ik zie me dan ook genoodzaakt om je met deze brief formeel in gebreke te stellen om me binnen 7 dagen het bedrag van 1.195,36 € (te weten de aankoopprijs vermeerderd met de herstellingskosten) op mijn bankrekening met nummer BE***en referentie "Macbook Pro" over te maken, zoniet zal ik me genoodzaakt zien de nodige stappen te ondernemen.
Hopend op het komen tot een constructieve oplossing.
Met mijn meeste hoogachting,
***
Zaakvoerder BVBA ***