Pagina 1 van 1

Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnement

Geplaatst: 19 mei 2014 14:01
door polowonder
Op 08/05 had ik mij laten overhalen om een 'Verzilverde auto' reeks te ontvangen. De man (met Nederlands accent) liet mij een paar keer herhalen dat ik goed begrepen had waar het over ging enz. Ook dat het gesprek zou worden opgenomen. Achteraf besefte ik dat zij allicht al heel wat procedures aan hun been moeten gehad hebben.
Ik kreeg reeds een brief, waarin staat dat ik 'recht van herroeping van mijn bestelling' heb tot 27.05.2014 via telefoonnummer (in BE).
Deze middag gebeld, een ietwat onvriendelijke (alweer Nederlandse) dame aan de lijn, die mij verzekerde dat ik niks zou ontvangen.
Op mijn vraag of ik dat op papier wenste te krijgen werd negatief gereageerd. 'doen wij niet'.
Ik ben benieuwd! Probleem is dat ik dus geen enkel bewijs heb dat ik heb opgezegd!

Re: Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnem

Geplaatst: 19 mei 2014 15:53
door mava105
Best een eigen topic beginnen, en niet dat van een ander kapen.
Best ook aangetekend opzeggen bij die Nederlanders, want je mag er donder op zeggen dat ze u nog om geld gaan vragen.

Re: Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnem

Geplaatst: 19 mei 2014 15:56
door eylis
ik dacht dat een factuur géén verkoopsverbintenis of abonnement is: een factuur is een afrekening van een geleverd product/dienst en dat betaal je. Een abonnement of aankoopverbintenis is een document dat voor de verkoop afgesloten en ondertekend moet worden. Een factuur gebruiken om de klant te verplichten te laten weten dat hij iets niet wil dat hij niet besteld heeft is niet koosjer. Zoals Turaki zegt: verschillende inbreuken op de handelspraktijken.