Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnement

polowonder
Topic Starter

Atlas Editions Telefonische bestelling leidt tot abonnement

#1 , 19 mei 2014 14:01

Op 08/05 had ik mij laten overhalen om een 'Verzilverde auto' reeks te ontvangen. De man (met Nederlands accent) liet mij een paar keer herhalen dat ik goed begrepen had waar het over ging enz. Ook dat het gesprek zou worden opgenomen. Achteraf besefte ik dat zij allicht al heel wat procedures aan hun been moeten gehad hebben.
Ik kreeg reeds een brief, waarin staat dat ik 'recht van herroeping van mijn bestelling' heb tot 27.05.2014 via telefoonnummer (in BE).
Deze middag gebeld, een ietwat onvriendelijke (alweer Nederlandse) dame aan de lijn, die mij verzekerde dat ik niks zou ontvangen.
Op mijn vraag of ik dat op papier wenste te krijgen werd negatief gereageerd. 'doen wij niet'.
Ik ben benieuwd! Probleem is dat ik dus geen enkel bewijs heb dat ik heb opgezegd!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2014 15:53

Best een eigen topic beginnen, en niet dat van een ander kapen.
Best ook aangetekend opzeggen bij die Nederlanders, want je mag er donder op zeggen dat ze u nog om geld gaan vragen.

eylis

#3 , 19 mei 2014 15:56

ik dacht dat een factuur géén verkoopsverbintenis of abonnement is: een factuur is een afrekening van een geleverd product/dienst en dat betaal je. Een abonnement of aankoopverbintenis is een document dat voor de verkoop afgesloten en ondertekend moet worden. Een factuur gebruiken om de klant te verplichten te laten weten dat hij iets niet wil dat hij niet besteld heeft is niet koosjer. Zoals Turaki zegt: verschillende inbreuken op de handelspraktijken.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”